Założenia wychowawczo-dydaktyczne STYCZEŃ

Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na styczeń

1.Zapoznamy  się z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy.

2.Utrwalimy nazwy dni tygodnia.

3.Rozwiniemy umiejętności rozpoznawania i nazywania własnych uczuć.

  1. Będziemy doskonalić umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

5.Poznamy znaczenie słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych.

6.Będziemy doskonalić umiejętności liczenia w zakresie 0-6.

7.Utrwalimy wiadomości związane ze sportami zimowymi.

8.Poznamy wybrane utwory z repertuaru muzyki klasycznej.

,,Sto lat Babciu ,sto lat Dziadku’’  B. Forma

Sto lat, Babciu, sto lat, Dziadku, wszystkie wnuki życzą wam.

Me serduszko i buziaka Tobie Babciu, chętnie dam.

Sto lat, Babciu, sto lat, Dziadku, wszystkie wnuki życzą wam.

Me serduszko i buziaka Tobie Dziadku, chętnie dam.

 

,,Noworoczna karuzela’’

Furmanik- Celejewska

1.W nowym roku znów się zjawią :

wiosna, lato, jesień, zima.

Czy umiecie je rozpoznać?

Czas zabawę już zaczynać!

Ref. Niech się kręci karuzela, przez rok cały rozwesela! Cztery pory roku w mig dziś rozpozna każdy smyk!

2.Pierwsza suknię ma zieloną i wianuszek z pięknych kwiatów. Druga jest jak słońce złote, wyleguje się w hamaku. Ref. Niech się kręci karuzela…

3.Trzecia lubi smakołyki: śliwki, gruszki i jabłuszka. Czwarta  świat otula śniegiem, lubi szczypać śniegiem w uszka.

Ref. Niech się kręci karuzela..

Please follow and like us: