Zajęcia dodatkowe

  • Religia rzymsko-katolicka
    Cele katechetyczne
  1. Codzienne doświadczenia i ich interpretacja w świetle wiary. Dziecko doświadcza miłości Boga w codziennym życiu, wyjaśnia swoje przeżycia w świetle wiary, odkrywa piękno przyrody i otaczającego świata oraz Boga jako jego Dawcę, odkrywa też, kim jest Bóg i buduje Jego prawdziwy obraz.
  2. Zainteresowanie tematyką religijną. Dziecko rozwija uzdolnienia oraz kształtuje czynności intelektualne potrzebne w codziennym życiu i dalszej edukacji religijnej poprzez poznanie pierwszych pojęć religijnych i kształtowanie mentalności wiary, a ponadto poznaje Pismo Święte jako słowo Boga.
  3. Kontakt z Bogiem w modlitwie i liturgii. Dziecko poznaje istotę modlitwy, rozwija sposoby kontaktowania się z Bogiem; poznaje zwyczaje chrześcijańskie związane z obchodami roku liturgicznego.
  4. Postawa społeczno-moralna. Dziecko buduje podstawy systemu wartości oraz uczestniczy w procesie wychowania moralno-społecznego, poznaje chrześcijańskie pojęcia dobra i zła, odkrywa znaczenie przykazania miłości Boga i bliźniego oraz jego konsekwencje; nabywa i rozwija umiejętności społeczne niezbędne do życia w rodzinie, grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi; pogłębia swój związek ze wspólnotą Kościoła i odnajduje w niej swoje miejsce.
  • Język angielski

  Na zajęciach  z języka angielskiego dzieci oswajają się z brzmieniem języka obcego. Celem jest przede wszystkim    stworzenie atmosfery zabawy, dzięki której dzieci w naturalny sposób uczą się podstawowych słów i wyrażeń.    Zajęcia opierają się na piosenkach, kartach obrazkowych, grach i zabawach ruchowych. Dzięki stałym elementom zajęć dzieci rozumieją polecenia nauczyciela w języku angielskim oraz uczą się odpowiednio na nie  reagować.

  •   Zajęcia specjalistyczne  z dziećmi niepełnosprawnymi oraz z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi prowadzą: logopeda, rehabilitant ruchowy, psycholog, pedagog specjalny
    Pedagog specjalny. W trakcie terapii podchodzę do każdego dziecka indywidualnie, początkowo zapoznaję się z dokumentacją, następnie z dzieckiem oraz rodzicami. Kolejnym krokiem jest opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego, w którym to ustalam wspólnie z innymi specjalistami i rodzicami nad czym będziemy pracować z dzieckiem.  W wykonywaniu pracy pomaga mi pogodne usposobienie i łatwość nawiązywania kontaktu z dziećmi.
  • Logopedia
  • Zajęcia taneczne

      

     

  • Zajęcia ruchowe (Zabawy z piłką Akademii Reksia)

            Zajęcia zapewniają przede wszystkim:

  • Poprawę koordynacji ruchowej i utrzymania prawidłowej masy ciała;
  • Prawidłowy rozwój tkanek układu mięśniowo-szkieletowego, układu krążenia oraz układu oddechowego;
  • Rozwijanie inteligencji ruchowej i interpersonalnej dziecka;
  • Nabywanie nawyków aktywnego i zdrowego trybu życia;
  • Zdobywanie nawyków dobrej postawy;
  • Umiejętność pracy w grupie.

            Zajęcia obejmują:

  • Zabawy i zajęcia ruchowe z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu sportowego;
  • Indywidualne podejście dla każdego dziecka;

           Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę. W naszym Przedszkolu                     prowadzi je  Pani Żaneta Pawlik – zawodniczka AZS UAM.

 

  •   Zajęcia na basenie: piątek 14.45-15.30

 Dzieci od 4 roku życia rozpoczynają na basenie samodzielną naukę pływania. W pierwszym roku nauki       przedszkolaki uczą się pływać strzałką i stylem grzbietowym oraz nurkować i bezpiecznie skakać do wody. W głównej mierze nauka polega na wykonywaniu prostych ćwiczeń, duży nacisk kładziony jest na technikę i najważniejsze elementy pływania, czyli na opływowe ułożenie ciała na wodzie, równowagę, ekonomikę ruchów.