- Zima wkoło, zapoznamy się z nazwą miesiąca luty, utrwalimy nazwy czterech pór roku. Podczas zabaw na śniegu zapoznamy się z zasadami bezpiecznego korzystania ze śniegu oraz sprzętu sportowego zimowego podczas zabaw na śniegu, lodzie. Będziemy rozpoznawać zostawione ślady na śniegu z różnych części ciała, rzucać śnieżkami do celu Rozwiniemy umiejętność toczenia śniegowych kul, ulepimy ,,Bałwankową rodzinę”. Dowiemy się jak dobierać odpowiedni strój do zabaw na świeżym powietrzu podczas zabaw zimowych.
-
Rozwijać będziemy wyobraźnię poprzez wykorzystanie tzw. ,,Nieużytków”. Kształtować będziemy pojęcie,, Recykling”. Wykorzystamy makulaturę formując ciekawe kształty np.: ,,Dziwadełko”. Z gazet wykonamy pracę plastyczną tzw. ,,Wydzierankę” a z pudełek, kartoników zbudujemy tunele, zamki rycerskie, tory przeszkód. W trakcie zabaw sensorycznych wykorzystamy guziki a ze skrawków kolorowych tekstyliów ułożymy ,,Patchwork”. Wzbogacimy doświadczenia plastyczne tworząc wzory i wzorki wykorzystując, kolorowe sznurki tasiemki, włóczki, będziemy także malować nitką. Rozwiniemy świadomość ekologiczną związaną z ponownym wykorzystaniem posegregowanych śmieci. Przypomnimy sobie, do których pojemników wrzucać odpady, śmieci.
-
Zapoznamy się ze sposobem przygotowywania się do wydarzenia jakim będzie balik w naszym przedszkolu. Wspólnie dekorować będziemy naszą salę, zawiesimy serpentyny, balony. Rozwijać będziemy oryginalność i samodzielność projektując ,,Karnawałowe maski”. Zaprezentujemy się w wykonanych przez siebie maskach podczas zabaw tanecznych. Rozwiniemy wyobraźnie poprzez wykorzystanie różnych atrybutów karnawałowych w zabawach dramowych. Rozwiniemy umiejętność wydobywania dźwięków akustycznych z różnych przedmiotów i gry na instrumentach. Utrwalimy pojęcia wolno, szybko kształtując umiejętności odpowiedniej reakcji na tempo w muzyce. Będziemy rozwijać słuch muzyczny poznamy ciekawe utwory, piosenki z repertuaru przedszkolnego. Za pomocą ruchu i śpiewu wyrażać będziemy uczucia i myśli. Zaprezentujemy swoje stroje karnawałowe oraz umiejętności taneczne podczas wspólnego baliku. Zapoznamy się z polską legendą, rozróżnimy co to prawda a co fikcja, podczas swobodnych wypowiedzi w nawiązaniu do treści baśni.
-
Wzbogacimy wiadomości na temat planet, zapoznamy się z ruchem jaki wykonuje planeta Ziemia. Omówimy nowo poznane pojęcia np.; pył kosmiczny ,pojazd kosmiczny, kosmonauci. Utrwalimy nazwy figur geometrycznych tworząc rakietę. Rozwiniemy umiejętności określania wielkości rakiety elementów duża, mniejsza, najmniejsza, Utrwalimy pojęcia; najdłuższy, najkrótszy. Będziemy nabywać umiejętności przeliczania oraz klasyfikowania w prostych działaniach matematycznych. Rozwiniemy poczucie orientacji w przestrzeni. Będziemy realizować zadania w programie ,,Kodowanie na dywanie”.
-
Doskonalić będziemy umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, słuchania ze zrozumieniem rozwijać umiejętności dokonywania analizy słuchowej doskonalić aparat mowy, ćwiczyć pamięć. Uczestniczyć będziemy w obserwacjach przyrodniczych, w zabawach badawczych. Będziemy rozwijać umiejętności zabawy w grupach.
WIERSZ: ,,Zima”
Mroźna zimo, piękna pani,
czy już zawsze będziesz z nami?
Daj nam śniegu, trochę lodu,
lutowego garstkę chłodu.
Chcemy jeździć na saneczkach
i na nartach po góreczkach.
Chcemy lepić dziś bałwana,
śniegowego super pana.
Śnieżek będzie i lód też,
zabawy na śniegu lubimy, ty wiesz.
Bądź z nami aż do wiosny,
zanim spadnie śnieżek z sosny.
PIOSENKA: ,,Serduszko Przyjaźni”
Wysoko podnoszę ręce :raz, i dwa, o tak
A z nich układam serce, bo to przyjaźni znak
I wiem, że wśród przyjaciół nie jestem nigdy sam
Rozejrzę się dokoła i tobie rękę dam
Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa
Zatańczmy więc wesoło, muzyka niech nam gra
Świat staje się piękniejszy, a nasza przyjaźń trwa
Wysoko podnoszę ręce: raz, i dwa, o tak
A z nich układam serce, bo to przyjaźni znak.
Przyjaciół znowu szukam, na sali wielki ruch
Jesteśmy już we czwórkę, choć przedtem było dwóch.