Założenia dydaktyczno-wychowawcze na luty

 

  1. Poznamy źródła różnych dźwięków i dowiemy się, jakie znaczenie mają dźwięki w codziennym życiu.
  2. Wyjaśnimy sobie pojęcie dyrygent oraz utrwalimy nazwy niektórych instrumentów.
  3. Nauczymy się nazywać i rozpoznawać emocje.
  4. Dowiemy się, jakie naturalne zasoby posiada nasza planeta.
  5. Zapoznamy się z bogactwem życia pod wodą, wprowadzimy pojęcia: staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium.
  6. Dowiemy się, co oznacza słowo kopalnia oraz , jakie złoża się w niej wydobywa.
  7. Zapoznamy się z budową wulkanu i podstawowymi zjawiskami w nim zachodzącymi.
  8. Poznamy pojęcia: planeta, Ziemia, kosmos, Układ Słoneczny, rakieta.
  9. Utrwalimy znajomość podstawowych figur geometrycznych.
  10. Zdobędziemy wiadomości dotyczące dinozaurów, poznamy pojęcia: muzeum, paleontolog, archeolog.
  11. Nauczymy się piosenki „Sanna” oraz wiersza „Pan Astronom mówi o planetach”.

Pan Astronom mówi o planetach

Wokół Słońca biega sobie

osiem planet dużych –

w dzień i w nocy wciąż się kręcą

stale są w podróży.

To Merkury, Wenus, Ziemia,

Mars i Jowisz krąży,

dalej Saturn, Uran, Neptun

też za nimi dąży.

Osiem planet wokół Słońca

ciągle jest w podróży,

kto pamięta ich imiona,

niech je tu powtórzy.

 

Sanna

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola – w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Please follow and like us: