-
Obserwacja zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Eksperymenty z lodem i śniegiem. Zimowa aura okazją do zabaw na zewnątrz i poznania, przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych oraz inspiracją do zajęć ruchowych, plastyczno-konstrukcyjnych. Nauka wypowiadania nt. obrazka, utworów literackich, słuchanej i odtwarzanej ruchem piosenki o zimowej tematyce.
-
Wykorzystywanie podczas zabaw przedmiotów codziennego użytku np. tektury, kartonów, gazet, guzików, klamerek, tkanin i włóczki i innych w celu rozwijania wyobraźni dzieci oraz szukania wrażeń sensorycznych.
-
Rozwijanie zainteresowania położeniem Ziemi w kosmosie na podstawie oglądanych filmów, książek i albumów.
-
Poznanie pojęcia „Karnawał” i „Bal maskowy”. Przygotowanie karnawałowych masek. Nauka wspólnych układów tanecznych i korowodów. Wspólna zabawa karnawałowa 21.02.2025.
-
Poznanie zwierząt egzotycznych. Zapoznanie utworami literackimi związanymi z omawianą tematyką. Oglądanie albumów ze zdjęciami i ilustracjami. Zabawy inspirowane wierszami Jana Brzechwy oraz piosenkami z Akademii Pana Kleksa, a także wierszem pt. Słoń Trąbalski Juliana Tuwima. Rozwijanie kreatywności w zajęciach plastyczno-konstrukcyjnych.
„Zielone ufoludki”– słuchanie piosenki
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Śnieżek – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk)
Śnieżek prószy, prószy
Mrozik szczypie Cię w uszy
Wietrzyk mocno zawieje
Lecz ja Ciebie ogrzeję