Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty

 

  1. Obserwacja zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy. Eksperymenty z lodem i śniegiem. Zimowa aura okazją do zabaw na zewnątrz i poznania, przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych oraz inspiracją do zajęć ruchowych, plastyczno-konstrukcyjnych. Nauka wypowiadania nt. obrazka, utworów literackich, słuchanej i odtwarzanej ruchem piosenki o zimowej tematyce.

  2. Wykorzystywanie podczas zabaw przedmiotów codziennego użytku np. tektury, kartonów, gazet, guzików, klamerek, tkanin i włóczki i innych w celu rozwijania wyobraźni dzieci oraz szukania wrażeń sensorycznych.

  3. Rozwijanie zainteresowania położeniem Ziemi w kosmosie na podstawie oglądanych filmów, książek i albumów.

  4. Poznanie pojęcia „Karnawał” i „Bal maskowy”. Przygotowanie karnawałowych masek. Nauka wspólnych układów tanecznych i korowodów. Wspólna zabawa karnawałowa 21.02.2025.

  5. Poznanie zwierząt egzotycznych. Zapoznanie utworami literackimi związanymi z omawianą tematyką. Oglądanie albumów ze zdjęciami i ilustracjami. Zabawy inspirowane wierszami Jana Brzechwy oraz piosenkami z Akademii Pana Kleksa, a także wierszem pt. Słoń Trąbalski Juliana Tuwima. Rozwijanie kreatywności w zajęciach plastyczno-konstrukcyjnych.

 

„Zielone ufoludki”– słuchanie piosenki

Zielone włosy, zielone butki,

Całe zielone są ufoludki.

Zielone włosy, zielone butki,

Całe zielone są ufoludki.

 

 

 

Śnieżek – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk)

Śnieżek prószy, prószy

Mrozik szczypie Cię w uszy

Wietrzyk mocno zawieje

Lecz ja Ciebie ogrzeję

Please follow and like us: