Założenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec

 

 

  1. Dowiemy się, co oznaczają pojęcia kino i teatr. Nauczymy się właściwych zachowań w kinie i w teatrze.
  2. Poznamy nazwy zawodów teatralnych aktor, reżyser, scenograf.
  3. Zaczniemy uczyć się analizy sylabowej wyrazów.
  4. Nauczymy się nazw wiosennych ubrań i obuwia. Poznamy zwrot ubierać się na cebulkę.
  5. Zapoznamy się z różnymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi wczesną wiosną.
  6. Dowiemy się, co oznacza przysłowie W marcu jak w garncu.
  7. Wprowadzimy pojęcie kalendarz pogodowy i oznaczenia symboli pogody.
  8. Poznamy nazwy ptaków przylatujących do Polski na wiosnę.
  9. Zapoznamy się z różnymi rodzajami prac wykonywanymi wiosną w ogrodzie.
  10. Nauczymy się nazw wiosennych kwiatów.
  11. Zapoznamy się z zasadami prawidłowego korzystania z książek i biblioteki.
  12. Dowiemy się, na czym polega proces powstawania książki i co to jest księgarnia.
  13. Nauczymy się piosenki „Gra w kolory” i wierszyka „Wiosną w ogródku”.

 

Wiosną w ogródku

W moim ogródku przez całą zimę

spały pod ziemią cebulki kwiatów.

Śniły o wiośnie, by gdy mróz minie,

listki i płatki pokazać światu.

Wysieję w ziemi także nasiona.

Niech wykiełkują w stronę słonka.

Podleję wodą, by się przekonać,

jaka z nich piękna wyrośnie łąka

 

Gra w kolory

Wiem, że trawa jest zielona, zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki, ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko, piasek i banany.

A niebieskie są migdały, niebo, oczy mamy.

Ref. Kolory, kolory pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy z nimi jest wesoło.

Wiem, że serce jest czerwone, kiedy je rysuje.

Chcesz to chętnie Ci serduszko takie podaruje.

Myszki szare, mleko białe, prosiaczki różowe.

A jesienią zakwitają wrzosy fioletowe.

Ref. Kolory, kolory……..

 

 

Please follow and like us: