Założenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec

Główne założenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • zapoznanie się z pojęciami „kompozycja otwarta”, „kompozycja zamknięta”;
  • wprowadzenie liter „G, g” i „C, c”;
  • wprowadzenie liczby i cyfry „9”;
  • utrwalenie pojęcia pogoda, rozumienie znaczenia komunikatów o pogodzie;
  • rozwijanie umiejętności właściwego ubieranie się w zależności od pogody;
  • wzbogacanie słownika dzieci o pojęcia związane ze zdrowiem i zdrowym odżywianiu;
  • zapoznanie z pracą lekarze, pielęgniarki , stomatologa i leśniczego;
  • wzbogacanie słownika dzieci o pojęcia związane z emocjami;
  • doskonalenie umiejętności liczenia do 10-ciu.

 

Piosenka  „Skowronek”

słowa A. Bayer, muzyka J. Woźniewski

Szary skowronek na polu śpiewa,
jak kwitną taki, kwiaty i drzewa,
jak świeci stonko i deszczyk pada,
jak z pod kamienia wypełza żaba.
Ref.
Mój skowroneczku zaśpiewaj jeszcze,
kiedy wiosenne nadejdą deszcze.
Mój skowroneczku zaśpiewaj w górze,
kiedy wiosenne nadejdą burze.
Szary skowronek nad łąką śpiewa,
jak z pąków listki rosną na drzewach,
jak wiosna kwiaty pięknie maluje,
o tym, jak bardzo ciężko pracuje.
Ref.
Mój skowroneczku zaśpiewaj jeszcze,
kiedy wiosenne nadejdą deszcze.
Mój skowroneczku zaśpiewaj w górze,
kiedy wiosenne nadejdą burze.

 

Wiersz „Pogoda” – Joanny Myślińskiej.

„Pogoda to straszny łobuziak,
nie słucha, kiedy ją proszę,
gdy mam ochotę na słonko,
każe mi wkładać kalosze.
A kiedy znowu zapragnę
pojeździć sobie na sankach,
ona roztapia śnieg cały
aż cieknie z mego bałwanka.
Pogoda bywa grymaśna,
ale też czasem jest miła
no i przynosi mi słońce
bym się na dworze bawiła”