Założenia wychowawczo-dydaktyczne na marzec

  1. Poznamy zmiany zachodzące w przyrodzie i będziemy je nazywać, poznamy zjawiska atmosferyczne występujące na przedwiośniu, nauczymy się rozpoznawać symbole pogody, będziemy kształtować umiejętności właściwego doboru ubrań w zależności od panującej pogody; przypomnimy pory roku, utrwalimy nazwy wiosennych kwiatów, nazwy ptaków przylatujących na wiosnę, zapoznamy się z obrzędem ludowym pożegnania zimy,
    w radosnych nastrojach powitamy wiosnę;

  2. Zapoznamy się ze zwierzętami mieszkającymi w ZOO oraz żyjącymi w różnych innych środowiskach przyrodniczych, powiemy sobie jak należy zachować się w stosunku do zwierząt i w obecności zwierząt;

  3. Będziemy kształtować umiejętności podziału wyrazów na sylaby, umiejętności posługiwania się właściwą formą rzeczownika, umiejętności właściwego stosowania zwrotów określających czas: przedtem, teraz, potem, będziemy rozwijać analizę i syntezę słuchowo-wzrokową, pamięć mechaniczną poprzez uczenie się wiersza na pamięć;

  4. W zakresie kompetencji matematycznych zdobędziemy umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, będziemy rozwijać orientację przestrzenną, utrwalimy nazwy figur geometrycznych, 12 marca będziemy uczestniczyć w zabawach matematycznych z okazji Dnia Matematyki;

  5. Wzbogacimy słownik o pojęcia związane ze zdrowiem, uświadomimy sobie wpływ odżywiania na zdrowie człowieka, będziemy zachęcać do częstego spożywania warzyw i owoców oraz kształtować nawyki dbania o higienę osobistą;

  6. Utrwalimy pojęcia: wiersz, piosenka, melodia, rozwiniemy słuch muzyczny i poczucie rytmu, umiejętność połączenia dźwięku
    z ruchem, poznamy podstawowy krok tańca krakowiaka, wyróżnimy dźwięki głośne, ciche;

  7. Poprzez codzienną gimnastykę, zabawy ruchowe będziemy kształtować właściwą postawę ciała, rozwiniemy wiele grup mięśniowych;

  8. Będziemy wyrażać radość z uczestnictwa w zabawach plastyczno-technicznych; będziemy rozwijać małą motorykę doskonaląc cięcie po linii, składanie po określonej linii, malowanie farbami, podejmiemy próby przekładania sznurowadeł przez dziurki i wiązania butów.

 

Piosenka „Gdzie jest Wiosna?”

sł. i muz. : A. Szafraniec

W marcu każdy dookoła,

szuka wiosny na łąkach, polach.

Szuka wiosny wzdłuż i wszerz,

Wiosna w marcu nie spieszy się.

Ja się pytam, ja się pytam,

gdzie jest wiosna?

Pani Wiosna coś nowego by przyniosła.

Wiosną będą kwitnąć kwiaty, no i drzewa.

Wiosną to niejeden ptak zaśpiewa.

Ale w kwietniu, w maju też,

wiosna wybucha, czy to wiesz?

Cały świat jest pełen barw,

kolorowy tak.

Przyszła do nas, przyszła do nas,

Pani Wiosna.

Pani Wiosna dużo ciepła nam przyniosła,

Już zaczęły kwitnąć kwiaty, no i drzewa.

Już niejeden kolorowy ptak zaśpiewa.

Wiersz rymowanka Już idzie wiosna”

autor: Marta Jelonek

Idzie Wiosna, idzie Wiosna,

idzie na spotkanie z nami.

Powolutku stawia kroki,

świat ozdabia krokusami.

Krok, krok, krok, stop!

Krok, krok, krok, stop!

My ją pięknie przywitamy

ukłonem i oklaskami.

Skacze Wiosna, skacze Wiosna,

skacze na spotkanie z nami.

Podskakując coraz wyżej,

świat ozdabia krokusami.

Hop, hop, hop, stop!

Hop, hop, hop, stop!

My ją pięknie przywitamy

ukłonem i oklaskami.

Biegnie Wiosna, biegnie Wiosna,

biegnie na spotkanie z nami.

Bardzo szybko stawia kroki,

świat ozdabia krokusami.

Tupu, tupu, tupu, tup!

Tupu, tupu, tupu, tup!

My ją pięknie przywitamy

ukłonem i oklaskami.

Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna,

wreszcie się spotkała z nami!

Usiadła sobie na trawie

ukwieconej krokusami!

Please follow and like us: