- Utrwalimy wiedzę o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
- Będziemy dostrzegać i nazywać zmiany w przyrodzie wraz z nadchodzącą nową porą roku. Utrwalimy oznaki wiosennej pogody, definicję zwrotu ,,ubierać się na cebulę” oraz znaczenie treści przysłowia ,,w marcu jak w garncu”.
- Poszerzymy wiedzę na temat różnorodnych zjawisk atmosferycznych, zapoznamy się z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru.
- Nazwiemy ptaki przylatujące wiosną do Polski.
- Poznamy zjawisko powstawania tęczy oraz cykl obiegu wody w przyrodzie, przeprowadzimy proste eksperymenty, wyciągniemy wnioski.
- Poznamy etapy prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, nazwiemy potrzebne w tym celu narzędzia ogrodnicze.
- Utrwalimy wiadomości na temat warunków niezbędnych do wzrostu i życia roślin, poznamy nazwy i wygląd wiosennych kwiatów. Założymy hodowlę roślin w kąciku przyrody.
- Nabędziemy wiedzę na temat działania gospodarstwa wiejskiego i pracy gospodarza/ rolnika. Utrwalimy nazwy zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa wiejskiego.
- W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
– utrwalimy poznane wielkie i małe, drukowane i pisane litery oraz poznamy nowe:
Z, z; G, g; C, c; F, f
będziemy również:
– doskonalić umiejętność czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej
– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
– kształtować umiejętność odwzorowywania
– rozwijać wrażliwość sensoryczną
– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
będziemy:
-liczyć w zakresie 10 i więcej (w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach
– stosować znaki + , – , = w prostych działaniach matematycznych
– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni
– określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni
– doskonalić umiejętność kodowania
– rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych – rząd i miejsce
- Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, określać charakter utworu muzycznego. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.
Wiosna w błękitnej sukience– piosenka
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach