Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec

 

  1. Utrwalimy wiedzę o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
  2. Będziemy dostrzegać i nazywać zmiany w przyrodzie wraz z nadchodzącą nową porą roku. Utrwalimy oznaki wiosennej pogody, definicję zwrotu ,,ubierać się na cebulę” oraz znaczenie treści przysłowia ,,w marcu jak w garncu”.
  3. Poszerzymy wiedzę na temat różnorodnych zjawisk atmosferycznych, zapoznamy się z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru.
  4. Nazwiemy ptaki przylatujące wiosną do Polski.
  5. Poznamy zjawisko powstawania tęczy oraz cykl obiegu wody w przyrodzie, przeprowadzimy proste eksperymenty, wyciągniemy wnioski.
  6. Poznamy etapy prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, nazwiemy potrzebne w tym celu narzędzia ogrodnicze.
  7. Utrwalimy wiadomości na temat warunków niezbędnych do wzrostu i życia roślin, poznamy nazwy i wygląd wiosennych kwiatów. Założymy hodowlę roślin w kąciku przyrody.
  8. Nabędziemy wiedzę na temat działania gospodarstwa wiejskiego i pracy gospodarza/ rolnika. Utrwalimy nazwy zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa wiejskiego.

 

  1. W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :

– utrwalimy poznane wielkie i małe, drukowane i pisane litery oraz poznamy nowe:

Z, z; G, g; C, c; F, f

będziemy również:

– doskonalić umiejętność czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów

– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa

– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki

– kształtować umiejętność odwzorowywania

– rozwijać wrażliwość sensoryczną

– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.

  1. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych

będziemy:

-liczyć w zakresie 10 i więcej (w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach

– stosować znaki + , – , = w prostych działaniach matematycznych

– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi

– odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni

– określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni

– doskonalić umiejętność kodowania

– rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych – rząd i miejsce

  1. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, określać charakter utworu muzycznego. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.

 

Wiosna w błękitnej sukiencepiosenka

 

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

 

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 

ref: Wiosna buja w obłokach

 

 

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us: