-
Poznanie imion dzieci w grupie, nawiązanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy. Ufne zwracanie się z problemami do swoich pań.
-
Poznawanie przedszkolnego otoczenia. Wykorzystanie zabawek do zabaw tematycznych np. “w dom”. Zachęcanie do samodzielności w ubieraniu, załatwianiu swoich potrzeb w łazience, pamiętanie o myciu rąk po zajęciach, po skorzystaniu z toalety i przed posiłkami, odkładaniu zabawek po skończonej zabawie.
-
Używanie zwrotów grzecznościowych, zawieranie i przestrzeganie umów dotyczących bezpiecznego zachowania w przedszkolu i na placu zabaw.
-
Poznanie zasad bezpiecznego poruszania się na ulicy. Rozbudzenie zainteresowania różnymi pojazdami i zabawy z wykorzystaniem pojazdów-zabawek. Zachęcanie do zabaw konstrukcyjnych z różnego rodzajami klocków i układanek. Kształtowanie zdolności manualnych w różnego rodzaju aktywnościach plastycznych.
-
Nauka uważnego słuchania poprzez naukę krótkich wierszyków, słów prostych piosenek, reagowanie na sygnały dawane przez nauczycielki
i rozumienie prostych poleceń, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenek.
Wiersz do pokazywania
Raczki robią klap, klap, klap (klaszczemy)
Nóżki tupią tup, tup, tup (tupiemy)
Tutaj swoją głowę mam (pokazujemy głowę)
I po brzuszku bam, bam, bam (gładzimy po brzuchu)
Buzia robi am, am, am ( naśladujemy mlaskanie)
Oczka patrzą tu i tam (mrugamy)
Tutaj swoją głowę mam (pokazujemy głowę)
I po nosku sobie gram (naśladujemy grę na nosie)
Piosenka
Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka
Konduktorze łaskawy zabierz nas do Warszawy
Trudno, trudno to będzie, dużo dzieci jest wszędzie
Bardzo Pana prosimy, do Warszawy musimy
A więc szybko wsiadajcie, do Warszawy ruszajcie.