Założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj
- Nazwiemy członków bliższej i dalszej rodziny.
- Będziemy wyrażać szacunek w rozmowie wobec innych osób próbując wczuć się w ich emocje i uczucia.
- Będziemy rozwijać zainteresowania literaturą dziecięcą.
- Dostrzeżemy różnice pomiędzy światem fikcji zawartym w bajkach a światem realnym.
- Poznamy bibliotekę przedszkolną oraz zasady zachowania się w niej, rozwiniemy postawę odpowiedzialności za książki.
- Powtórzymy i utrwalimy nazwy dni tygodnia.
- Nabędziemy umiejętności tworzenia budowli przestrzennych i dostrzeżemy jej charakterystyczne cechy.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych przypomnimy i utrwalimy znajomość kształtów i nazw figur geometrycznych, utrwalimy pojęcie zbiór, będziemy klasyfikować wg jednej cechy, przeliczać elementy wg możliwości dzieci.
- Rozwiniemy umiejętności komunikacyjne podczas współdziałania w grupie, poszerzymy doświadczenia językowe.
- W dalszym ciągu będziemy poznawać świat muzyczny, rozwijać muzykalność i poczucie rytmu, śpiewać piosenki, kształtować estetykę i harmonię ruchu w tańcach oraz aktywnie słuchać muzykę klasyczną.
- Wzbogacimy doświadczenia plastyczne, rozwiniemy kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię oraz będziemy ćwiczyć pamięć podczas tworzenia prac plastycznych.
Tralala dla mamy i taty – piosenka
Moja mama jest kochana.
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej:
Ref.: Tra, la, la, ram, pam, pam!
Najpiękniejszą mamę mam!
Tra, la, la, ram, pam, pam,
Zaraz mamie buzi dam.
W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
to uśmiecham się.
Ref.: Tra, la, la, ram, pam, pam!
Wspaniałego tatę mam!
Tra, la, la, ram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.
Dzień z rodziną – wiersz
Jadę z mamą na rowerze,
koła wolno kręcą się.
A gdy tata rower bierze,
z tatą zawsze ścigam się.
Z mamą w tańcu się wyginam,
potem aerobik ćwiczę.
Z tatą skaczę jak sprężyna,
ćwiczę boks – mam rękawice.
A gdy siły już nie mamy,
razem bajki poczytamy.