Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na maj
1.Poznamy drukowane i pisane litery: ,,p”, ,,P”, ,,f”, ,,F”.
2.Wzbogacimy wiedzę na temat Polski.
3.Zapoznamy się z legendą o Warszawie, poznamy niektóre zabytki Warszawy.
4.Odkryjemy własne możliwości twórcze poprzez kontakt z muzyką.
5.Wzbogacimy wiedzę na temat instrumentów muzycznych.
6.Zapoznamy się z pracą aktora.
7.Będziemy doskonalić umiejętności układania opowiadania zainspirowanego rekwizytami.
8.Zwrócimy uwagę na rolę przyjaźni w życiu człowieka.
9.Utrwalimy nazwy członków najbliższej rodziny.
,,Pszczoła” D. Kossakowska
Mała pszczoła w poniedziałek
łąkę odwiedziła.
A we wtorek na tę łąkę siostry zaprosiła.
W środę do niej przyleciały cztery koleżanki.
W czwartek ciocia, wujek Staszek
oraz siostra Hanki.
W piątek babcia się zjawiła,
a w sobotę dziadek.
A w niedzielę wszyscy zjedli miodowy obiadek.
,,Moja mama i mój tata” M. Krysztopa , B.Koronkiewicz
1.Kto do przedszkola mnie zaprowadzi?
Kto na wszystko coś zawsze poradzi?
Kto upiecze tort na urodziny?
Z kim najlepiej razem się bawimy?
Kto opowie bajkę nim zasnę?
To mama, to mama, no jasne!
Ref. Bo moja mama, najlepsza jest przecież,
I kocham ja bardzo, najbardziej na świecie,
Pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,
Przy mamie świat cały pięknieje.
2.Kto na sanki zimą mnie zabierze?
Kto mnie uczy jeździć na rowerze?
Z kim gram w piłkę i lepię bałwana?
Kto ma siłę wziąć mnie na barana?
Kto przeczyta bajkę nim zasnę?
To tata, to tata, no jasne!
Ref. Bo mój tata najlepszy jest przecież,
I kocham go bardzo, najbardziej na świecie,
Pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,
przy tacie, świat cały pięknieje.
3.Z kim pojechać chcę latem nad morze?
Kto zawiązać buciki pomoże?
Komu mogę opowiedzieć wszystko?
I najlepiej, gdy jest zawsze blisko?
Z kim obejrzę bajkę zanim zasnę ?
I z mamą, i z tatą ,no jasne!
Ref. Bo moi rodzice, najlepsi są przecież ,
I kocham ich bardzo, najbardziej na świecie,
Gdy mama się śmieje i tata się śmieje,
To wokół świat cały pięknieje.