Założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad

 

  1. Będziemy rozpoznawać i nazywać symbole narodowe, nauczymy się śpiewać piosenkę „Polak mały”, weźmiemy udział w obchodach Święta Niepodległości;

  2. Zapoznamy się ze zjawiskiem dnia i nocy, ze znaczeniem naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin i zwierząt; dowiemy się kto pracuje
    w nocy, poznamy zwierzęta, które nie śpią w nocy, a są wówczas aktywne;

  3. Zapoznamy się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią, poznamy symbole pogody, dowiemy się skąd się bierze deszcz i jak należy ubierać się odpowiednio do pogody;

  4. Poszerzymy wiedzę na temat zwierząt domowych zwracając szczególną uwagę na zapewnienie im odpowiednich warunków, zapoznamy się z ich rolą

  5. w życiu człowieka, poznamy rasy psów, budowę żółwia, czym się odżywia i w jakich warunkach żyje;

  6. Utrwalimy nazwy części ciała, pojęcia związane z higieną, dowiemy się dlaczego należy zdrowo odżywiać się i dbać o higienę własnego ciała;

  7. Będziemy kształcić umiejętność liczenia w zakresie czterech, rozwiniemy umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, poznamy wygląd figury geometrycznej płaskiej: kwadratu i trójkąta oraz ich cechy, utrwalimy pojęcia: wysoko, nisko, obok, wyżej, niżej;

  8. Będziemy rozwijać umiejętności podziału wyrazów na sylaby, rozwijać analizę i syntezę słuchową, kształcić umiejętność prawidłowego budowania zdań, rozwijać mowę poprzez ćwiczenia narządów artykulacyjnych;

  9. Będziemy rozwijać pamięć słuchową, słuch muzyczny poprzez naukę piosenek i uczestnictwo w zabawach rytmicznych, kształcić poczucie rytmu, umiejętności gry na instrumentach, zapoznamy się z rolą dyrygenta w orkiestrze, będziemy określać jaka jest muzyka: wesoła, skoczna, smutna, spokojna;

  10. Będziemy rozwijać wrażliwość sensoryczną, ekspresję plastyczną, sprawność palców i nadgarstków, doskonalić motorykę dużą podczas codziennej aktywności fizycznej;

  11. Będziemy uczyć się dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych podczas pobytu w przedszkolu, rozwijać umiejętności współpracy, samodzielności
    i odpowiedzialności.

 

Piosenka: „Skąd się bierze deszcz?

sł. i muz. Maria Broda-Bajak

Ref. Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?
Deszcz, deszcz, deszcz! /2x

1. Kropla za kroplą: kap, kap, kap,
wprost do kałuży: chlap, chlap, chlap.
A potem w górę: ho, ho, ho,
bo wyszło słońce: o, o, o!

Ref. Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?
Deszcz, deszcz, deszcz! /2x

2. Para na niebie: puf, puf, puf
i ciężkie chmury: uf, uf, uf.
Kropla przy kropli: ciap, ciap, ciap,
znów deszczyk pada: kap, kap, kap!

Wiersz: „Dbam o zdrowie

autor: Bożena Szukalska

Każde dziecko chociaż małe

o swe zdrowie dba,

je warzywa i owoce,

w piłkę często gra.

Zawsze myje swoje ręce,

gdy do stołu siada.

A jak o coś je zapytasz,

grzecznie odpowiada

Please follow and like us: