Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad


Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc listopad:

 

  • zapoznanie dzieci z pracą listonosza
  • wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą,
  • zapoznanie z różnymi formami przekazu informacji
  • zapoznanie dzieci z współczesnymi środkami przekazu informacji
  • zapoznanie ze  znaczeniem naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin i zwierząt
  • dostrzeganie zdrowotnych walorów snu i odpoczynku
  • kształcenie umiejętności liczenia w zakresie 4
  • zapoznanie z doborem właściwego ubioru do pogody
  • uświadomienie dzieciom jaką rolę pełni woda w życiu ludzi, roślin i zwierząt
  • zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią 
  • rozpoznawanie symboli pogody
  • zapoznanie ze zjawiskiem atmosferycznym  jesieni – częstymi opadami deszczu
  • zapoznanie  dzieci z przedmiotami, które chronią przed deszczem
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego
  • zachęcanie do dbałości o własne zdrowie; kształcenie czynnych postaw wobec zdrowia własnego 
  • rozwijanie wyobraźni  -zachęcanie do spożywania warzyw kształtowanie zamiłowania do czystości, nawyków higienicznych
  • wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z higieną
  • zapoznanie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka
  • nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt 
  • zapoznanie z rolą zwierząt domowych w życiu człowieka
  • wzbogacenie wiadomości nt.  ekosystemu wodnego
  • zapoznanie z budową żółwia, jego odżywianiem oraz warunkami życia
  • rozwijanie umiejętności przeliczania liczebnikami porządkowymi.
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej
  • budzenie radości ze wspólnej zabawy
  • rozwijanie umiejętności społecznych
  • doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami
  • kształcenie umiejętności dłuższego skupiania uwagi na jednej czynności
  • rozwijanie inwencji twórczej dzieci
  • doskonaleni analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • kształcenie poczucia rytmu i umiejętności gry na instrumencie- aktywne uczestniczenie w zabawach muzyczno – rytmicznych
  • rozwijanie wrażliwości dziecka na piękno słowa literackiego















Deszczyk – instrukcja zabawy ruchowej:

Pada deszczyk Kap Kap Kap ( 3 razy klaszczemy)

Ty kropelki szybko łap! (udajemy, że coś łapiemy/dotykamy w powietrzu)

Kropi deszczyk Puk, Puk, Puk (3 razy tupiemy)

I nóżkami teraz tup! (tupiemy więcej)

Pada ciągle, raz po raz,

Moczy nogi, ręce, twarz… (dotykamy wskazane części ciała)

Chyba na parasol czas?! (udajemy, że trzymamy parasol)

My się deszczu nie boimy (znak nie, głową/ rękami)

Do kałuży też wskoczymy! (duży skok)

Pada deszczyk Kap, Kap, Kap (klaszczemy)

My w kałuży Chlapu Chlap (tupiemy)

I śmiejemy się radośnie,

Bo od deszczu wszystko rośnie! (wyciągamy się na paluszkach do góry)


 

 

Piosenka

Fasolki – Szczotka, Pasta

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.  
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo 
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo. 
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.



Please follow and like us: