- Będziemy dostrzegać i nazywać zmiany w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku.
- Nadal będziemy prowadzić obserwację oraz pielęgnować rośliny w założonym przez siebie ogródku przedszkolnym.
- Poszerzymy wiadomości o zwierzętach mieszkających na łące, poznamy etapy rozwoju żaby i motyla oraz sposoby pomagania owadom.
- Wzbogacimy wiedzę na temat pracy służb ratunkowych, utrwalimy znajomość numerów alarmowych. Będziemy kształtować umiejętność rozmawiania z dyspozytorem w czasie wzywania pomocy.
- Poznamy zwyczaje i tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi na podstawie zgromadzonych przedmiotów i własnych doświadczeń. Dowiemy się jak powstają pisanki, kraszanki, drapanki, oklejanki.
- Utrwalimy wiadomości na temat naszej planety Ziemi, zapoznamy się z oznaczeniami na globusie.
- Dostrzeżemy piękno otaczającej nas przyrody. Nadal będziemy kształtować świadomość ekologiczną, utrwalimy zasady prawidłowej segregacji podstawowych rodzajów odpadów.
- W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
– utrwalimy poznane wielkie i małe, drukowane i pisane litery oraz poznamy nową: Ł, ł
będziemy również:
– doskonalić umiejętność czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej
– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
– kształtować umiejętność odwzorowywania
– rozwijać wrażliwość sensoryczną
– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
będziemy:
-liczyć w zakresie 10 i więcej (w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach
– stosować znaki + , – , = w prostych działaniach matematycznych
– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni
– określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni
– doskonalić umiejętność kodowania
– doskonalić umiejętności matematyczne w aspekcie miarowym
– rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych – rząd i miejsce
- Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, określać charakter utworu muzycznego. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.
Chcemy być – piosenka
Chcemy być przyjaciółmi
wszystkich żywych stworzeń
niech im się dobrze,
niech im się dobrze
żyje pośród nas.
Chcemy mieć czyste rzeki
przeźroczyste morze.
Niech zdrowo rośnie
razem z nami las.
Pamiętaj, że wszystko zależy od ciebie.
Czy ptak będzie sobie
wić gniazdo na drzewie.
Czy zdrowym się chlebem
przełamiesz na święta.
To wszystko od ciebie zależy
pamiętaj!
Tańczyć pójdziemy lekko
na złocistej plaży.
Spalin i ścieków
spalin i ścieków
mamy wszyscy dość.
Słońce się będzie śmiało
do dziecięcych marzeń.
Nikt nie popsuje
świata nam na złość.
Pamiętaj, że wszystko zależy…