1.Zwrócimy uwagę na charakterystyczne cechy wiosennej pogody.
2.Rozwiniemy umiejętności współdziałania i zdrowej rywalizacji w sytuacjach zabawowo- zadaniowych.
3.Będziemy próbować określać kierunki w przestrzeni z punktu widzenia własnego ciała: za siebie, przed siebie, w prawo, w lewo, z tyłu.
4.Poznamy tradycje związane z Wielkanocą.
5.Weźmiemy udział w zabawach z kodowaniem i dekodowaniem .
6.Wyrazimy swoje emocje poprzez improwizacje instrumentalne.
7.Udoskonalimy umiejętności wycinania po śladzie.
,,Przed Wielkanocą’’ J. Żarniewska
Zniosła kurka jajek wiele,
zaraz poszedł w ruch pędzelek.
Już Haneczka zdobi jajka-
tu zygzaczek, tam falbanka.
Wnet pisanki są gotowe,
piękne ,gładkie, kolorowe.
-Włóż je Haniu do koszyka,
niech baranek z nimi bryka.
,,Wiosna’’ D. Kossakowska, J. Woźniewski
1.Zieleń trawy, błękit nieba,
żółte słońce w górze świeci.
Cieszą się już wszystkie ptaki,
kwiaty oraz małe dzieci.
Ref.: To wiosna ,to wiosna, to wiosna.
Czaruje na łące.
To wiosna, to wiosna, to wiosna.
Łapie promienie gorące.
2.Ciepły deszczyk dzisiaj pada,
będą pięknie rosły kwiaty.
Cieszą się już wróble szare
oraz wszystkie leśne skrzaty.
Ref.: To wiosna, to wiosna, to wiosna…