Założenia Wychowawczo-Dydaktyczne Marzec

  1. Rozwiniemy percepcję słuchową poprzez identyfikowanie dźwięków, dokonamy analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, będziemy czerpać radość z umiejętności samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych
  2. Podejmiemy aktywność związaną z czytaniem poprzez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem oraz poprzez poznanie liter: p, P, w, W, c, C, j, J
  3. Dostrzeżemy korzyści i niebezpieczeństwa związane z korzystania z zasobów internetowych
  4. Udoskonalimy swoją umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych, posługiwać się będziemy liczebnikami głównymi i porządkowymi, poznamy cyfrę 8 oraz znak minus
  5. Będziemy mierzyć, przeliczać, kodować podczas układania i tworzenia gier
  6. Rozwiniemy sprawność grafomotoryczną podczas zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, rysowania po śladzie, zabaw w ramach KDS

PIOSENKA p.t. „ŚWIĘTA WIELKANOCNE”

Słońce złote jak pisanka na błękitnym niebie.

Zaświeciło od poranka dla mnie i dla ciebie.

Bo … bo … to … to …

Ref. Święta Wielkanocne, zielenią się drzewa.

Już bociany powróciły, szpak o wiośnie śpiewa.

Weźmy kolorowe farby, pomalujmy jajka.

Niech pisanki lśnią w koszyku, wielkanocna bajka.

Bo … bo … to … to …

Ref. Święta Wielkanocne …………..

I kurczaczki i baranki do koszyka damy.

Niech nam koszyk piękny będzie, gdy na stół stawiany.

Bo … bo … to … to …

Ref. Święta Wielkanocne ………………………….

WIERSZ p.t. „WIOSENNY WIETRZYK”

Mały wietrzyk wiosenny ledwie w drzewach zaszumi.

Ledwie w krzakach zamruczy, jeszcze gwizdać nie umie, jeszcze się uczy.

Znalazł szczerbę w płocie-zaświstał, znalazł listki-zapiał na listkach.

Czasami w suchych gałęziach zatrzeszczy.

Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk.

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie, albo szepce tak, że milczy prawie.

Ludzie mówią wtedy – nie ma wietrzyka. A on jest. Tylko słucha słowika.