Założenia wychowawczo – dydaktyczne marzec

  • Utrwalimy pojęcia Archeolodzy, paleontolodzy. Rozwijać będziemy wyobraźnię i zmysł dotyku poprzez zabawy badawcze, wyszukamy ślady przeszłości -bursztyny. Wykonamy jajeczny eksperyment. Poszerzać będziemy wiedzę na temat dinozaurów i ich cech charakterystycznych.
  • Rozwiniemy zainteresowania książkami, ukażemy różnorodność tematyczną książek. Kształtować będziemy umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych książek, wypowiemy się na temat obrazka, okładki książki oraz roli ilustratora a także wysłuchanego tekstu. W zabawach sensorycznych sprawdzimy różne faktury papieru. Kształtować będziemy szacunek do książek, dbania o książki, rozumienie roli książki w życiu codziennym. Rozwiniemy kreatywność przez zabawę we wspólne tworzenie opowiadania.
  • Dowiemy się czym zmierzyć temperaturę, wiatr, deszcz?. Kim jest prezenter pogody?. Przyjrzymy się naszej garderobie omówimy pojęcia ,,ubioru na cebulkę”, ,,marcowa zupa”. Przypomnimy sobie znane przysłowie marcowe ,,W marcu jak w garncu”.
  • Poznamy narzędzia potrzebne do prac ogrodowych. Poznamy cebulki kwiatów i nasiona roślin. Wykonamy prace porządkowe w naszej rabacie w ogrodzie przedszkolnym. Będziemy sadzić cebulę i siać zioła. Zaprowadzimy kartę obserwacji fasoli podczas zabawy badawczej. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze rozpoznawać rośliny, kwiaty kwitnące wczesną wiosną.
  • Rozwiniemy umiejętności matematyczne w prostych działaniach matematycznych z zastosowaniem znaków +, -, = . Doskonalić będziemy porównywanie liczebności wzorów, przeliczania oraz poprawnego zapisu graficznego poznanych cyfr .
  • Zapoznamy wielką i małą, pisaną i drukowaną literę: j, J, z, Z, c, C. Doskonalić będziemy umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej. Podejmować będziemy próby czytania sylabami lub całościowego czytania wyrazów w oparciu o poznane litery.
  • Tworzyć będziemy prace techniczne, plastyczne różnymi technikami. Wyrażać się podczas zabaw tanecznych – muzycznych słuchając utworów muzyki klasycznej oraz repertuaru przedszkolnego.
  • Będziemy budować umiejętności współpracy w grupie, kształtować postawy otwartości i życzliwości.Wiersz,,W marcu jak w garncu”autor: Marcin Przewoźniak

    Wiosna! Wiosna! Koniec zimy!

    Ależ wszyscy się cieszymy!

    Ciepły wietrzyk, śnieg topnieje,

    Kwitnie krokus, słońce grzeje…

    Aż tu nagle deszcz ze śniegiem!

    Rzeką płyną kry szeregiem.

    Mróz uścisnął świat na nowo.

    Z szafy kurtkę weź zimową!

    Po południu – mróz ucieka.

    Ptaki słychać już z daleka.

    Ciepły deszczyk.

    Śnieg topienie. A wieczorem…?

    Mrozem wieje!

    Marzec pąki drzew rozwiesza.

    Marzec nam w pogodzie miesza.

    Zimę z wiosną w kółko toczy.

    Marzec lubi nas zaskoczyć!

     

    Piosenka

    ,,Tak lubię rano przyjść do przedszkola”

    sł. Anna Urszula Kamińska, muz. Tradycyjna

    Tak lubię rano przyjść do przedszkola,

    przyjść do przedszkola, przyjść do przedszkola.

    Dzień dobry! Dzień dobry! – słyszeć dokoła.

    Dzień dobry! Dzień dobry! – słyszeć dokoła.

    W szatni tak dużo dzieci spotykam, dzieci spotykam.

    Przybijam im piątkę! Cześć! Cześć! – ich witam.

    Przybijają piątkę z koleżanką / kolegą.

    Przybijam im piątkę! Cześć! Cześć! – ich witam.

    Tup, tup, do sali biegnę po schodkach,  biegnę po schodkach.

    Przytulić swą Panią, z grupą się spotkać.

    Przytulić swą Panią, z grupą się spotkać.

    Potem w kółeczku razem siadamy, razem siadamy.

    Przybiciem żółwika wnet się witamy.

    Przybiciem żółwika dzień zaczynamy.

Please follow and like us: