ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MAJ

 

ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ

  1. Będziemy kształtować poczucie przynależności do narodu. Doskonalić postawy patriotyczne, wyrażać szacunek wobec Polskich Symboli Narodowych. Zapoznamy się z wybranymi zabytkami Warszawy. Poznamy nazwy największych miast w Polsce, wskażemy lokalizacje ich na mapie. Zapoznamy kraje w Europie z którymi graniczy Polska.
  2. Poznamy etapy powstania domów dla ludzi i zwierząt. Dowiemy się, które osoby biorą udział w budowaniu domu i jakie zawody wykonują. Doskonalić będziemy informacje dotyczące sprzętów, narzędzi do budowy domu.
  3. Doskonalić będziemy umiejętność prawidłowego nazywania członków rodziny. Rozwijać miłość, szacunek i życzliwość wobec najbliższych. Będziemy wyrażać, rozpoznawać i nazywać nasze emocje. Utrwalimy umiejętności opisywania postaci i sytuacji ruchem i gestem. Przygotujemy niespodziankę dla mamy i taty.
  4. Zdobędziemy wiedzę na temat zależności między pracą a wynagrodzeniem. Będziemy kształtować umiejętności rozpoznawania monet. Poszerzymy wiadomości skąd biorą się pieniądze. Poznamy miejsca, z których można pobierać pieniądze. Będziemy poznawać etapy powstania ubrań, z czego wykonuje się ubrania i jakie informacje znajdują się na metkach ubrań. Będziemy rozwijać świadomość ekologiczną. Rozpoznawać będziemy i podawać nazwy przetworów mlecznych. Wzbogacać będziemy wiadomości na temat produktów potrzebnych do pieczenia ciasta oraz wdrażać prawidłowe nawyki żywieniowe.
  5. Rozbudzimy zainteresowania muzyczne. Kształtować będziemy poczucie rytmu, utrwalimy znajomość gamy. Doskonalić będziemy umiejętności wokalne, taneczne podczas nauki tańca ludowego.
  6. Będziemy doskonalić umiejętności matematyczne podczas zabaw z poznawania, doskonalenia znaków większości, mniejszości i równości, porównywania liczebności, doskonalenia przeliczania, określenia położenia w odniesieniu do innych przedmiotów, klasyfikowania figur geometrycznych, kodowania.
  7. Doskonalić będziemy umiejętność słuchania i wypowiadania się na określony temat. Poznamy kształty litery h, H, pisanej i drukowanej. Przeprowadzać będziemy ćwiczenia analizy słuchowej, ćwiczenia wzrokowe a także ćwiczenia grafomotoryczne.
  8. W dalszym ciągu poszerzać będziemy zainteresowania badawcze, rozwijać wrażliwość sensoryczną, rozwijać umiejętności plastyczne, techniczne. Będziemy doskonalić umiejętności współdziałania w grupie. Będziemy dostrzegać, dbać o wartości otoczenia przyrodniczego. Podczas zabaw ruchowych będziemy rozwijać naszą sprawność  fizyczną.

 

 PIOSENKA

SERCE DLA  MAMY I TATY

Sł. i muz. Adrianna Furmaniak –  Cielejewska

Codziennie rano mnie uśmiechem wita.

„Czy dobre sny się śniły?” – zawsze spyta.

Nakarmi pysznościami głodne brzuchy.

Wyleczy, kiedy chore są maluchy.

Ref.: Kocham Ciebie, Mamo, i dziękuję

Jesteś czarodziejką, co mój świat czaruje.

Kocham Ciebie, Mamo, i w podzięce

Dziś Ci daję moje serce.

Ma dużo czasu dla swojego smyka.

W grę zagra, dom zbuduje i poczyta.

Rozśmieszy, kiedy humor się zepsuje I na dobranoc czule pocałuje.

Ref.: Kocham Ciebie, Tato, i dziękuję

Jesteś czarodziejem, co mój świat czaruje.

Kocham Ciebie, Tato, i w podzięce Dziś Ci daję moje serce.

WIERSZ

,,NIEWIDZIALNA PLASTELINA”

 Autor: Danuta Wawiłow

Ulepiłam mamie domek z niewidzialnej plasteliny,

dwa okienka, dwa kominy z niewidzialnej plasteliny,

A w okienkach kwiatki bratki z niewidzialnej plasteliny,

a dla taty krawat w kwiatki z niewidzialnej plasteliny.

Ulepiłam sobie pieska mięciutkiego,

z czarnym pyszczkiem, lalki, Kasię i Tereskę, autko, i siostrzyczkę.

Namęczyłam się ogromnie, stłukłam łokieć, zbiłam szklankę…

Mama, tata, chodźcie do mnie!

Mam tu dla was niespodziankę!

Czemu na mnie tak patrzycie i zdziwione macie miny? Czyście nigdy nie widzieli niewidzialnej plasteliny?.

Please follow and like us: