ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE LUTY

W  LUTYM:

  • uświadomimy sobie obecność i rolę powietrza w naszym życiu, postaramy się zrozumieć pojęcie „czyste powietrze”
  • poszerzymy zasób słownictwa o słowa – zawierucha, wicher, zefirek
  • będziemy odnajdywać w naszym otoczeniu kształt koła, doskonaląc spostrzegawczość
  • dostrzeżemy znaczenie wody dla życie na Ziemi, pamiętając o racjonalnym i oszczędnym jej używaniu w codziennych sytuacjach
  • poznamy instrument muzyczny – harfa – zauważymy podobieństwo miedzy dźwiękami instrumentów a odgłosami natury
  • będziemy rozróżniać i nazywać różne pojazdy powietrzne
  • postaramy się zrozumieć zjawisko rozchodzenia się fal dźwiękowych, odtwarzać rytm i melodię głosem lub ruchem
  • przygotujemy maski karnawałowe, nazwiemy dekoracje karnawałowe, odróżniając i nazywając ich kształt
  • poznamy zawód fryzjera oraz przedmioty używane przez niego w trakcie pracy

WIERSZ p.t. „PAJACYK”

Fiku-miku, fiku-miku poskacz z nami pajacyku.

Popatrz na przedszkolaka, zaraz się nauczysz skakać.

Fiku-miku, fiku-miku poskacz z nami pajacyku.

Skacze Krysia, skaczę ja, poskacz z nami hopsasa!

PIOSENKA p.t. „GRASZ W KOLORY?”

Grasz w kolory? Gram.

Znasz kolory? Znam.

Wiem, że trawa jest zielona, zielone są drzewa.

Kiedy wiosną puszczą listki, ptaki będą śpiewać.

Wiem, że żółte jest słoneczko, piasek i banany.

A niebieskie są migdały, niebo, oczy mamy.

Ref. Kolory, kolory pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy, z nimi jest wesoło.

Grasz w kolory? Gram.

Znasz kolory? Znam.

Wiem, że serce jest czerwone, kiedy je rysuję.

Chcesz, to chętnie ci serduszko takie podaruję.

Myszki szare, mleko białe, prosiaczki różowe.

A jesienią zakwitają wrzosy fioletowe.

Ref. Kolory, kolory pełno ich wokoło.

Dobrze, że je mamy, z nimi jest wesoło.

Grasz w kolory? Gram.

Znasz kolory? Znam.