W LUTYM:
- uświadomimy sobie obecność i rolę powietrza w naszym życiu, postaramy się zrozumieć pojęcie „czyste powietrze”
- poszerzymy zasób słownictwa o słowa – zawierucha, wicher, zefirek
- będziemy odnajdywać w naszym otoczeniu kształt koła, doskonaląc spostrzegawczość
- dostrzeżemy znaczenie wody dla życie na Ziemi, pamiętając o racjonalnym i oszczędnym jej używaniu w codziennych sytuacjach
- poznamy instrument muzyczny – harfa – zauważymy podobieństwo miedzy dźwiękami instrumentów a odgłosami natury
- będziemy rozróżniać i nazywać różne pojazdy powietrzne
- postaramy się zrozumieć zjawisko rozchodzenia się fal dźwiękowych, odtwarzać rytm i melodię głosem lub ruchem
- przygotujemy maski karnawałowe, nazwiemy dekoracje karnawałowe, odróżniając i nazywając ich kształt
- poznamy zawód fryzjera oraz przedmioty używane przez niego w trakcie pracy
WIERSZ p.t. „PAJACYK”
Fiku-miku, fiku-miku poskacz z nami pajacyku.
Popatrz na przedszkolaka, zaraz się nauczysz skakać.
Fiku-miku, fiku-miku poskacz z nami pajacyku.
Skacze Krysia, skaczę ja, poskacz z nami hopsasa!
PIOSENKA p.t. „GRASZ W KOLORY?”
Grasz w kolory? Gram.
Znasz kolory? Znam.
Wiem, że trawa jest zielona, zielone są drzewa.
Kiedy wiosną puszczą listki, ptaki będą śpiewać.
Wiem, że żółte jest słoneczko, piasek i banany.
A niebieskie są migdały, niebo, oczy mamy.
Ref. Kolory, kolory pełno ich wokoło.
Dobrze, że je mamy, z nimi jest wesoło.
Grasz w kolory? Gram.
Znasz kolory? Znam.
Wiem, że serce jest czerwone, kiedy je rysuję.
Chcesz, to chętnie ci serduszko takie podaruję.
Myszki szare, mleko białe, prosiaczki różowe.
A jesienią zakwitają wrzosy fioletowe.
Ref. Kolory, kolory pełno ich wokoło.
Dobrze, że je mamy, z nimi jest wesoło.
Grasz w kolory? Gram.
Znasz kolory? Znam.