Założenia wychowawczo-dydaktyczne luty

Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty

1.Poznamy drukowaną i pisaną literę ,,N”, ,,n”.

2.Będziemy kształcić umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania.

3.Rozwiniemy zainteresowania muzyczne poprzez doskonalenie poczucia rytmu.

4.Poznamy właściwości fizyczne światła w toku doświadczeń.

5.Utrwalimy nazwy różnych środków lokomocji.

6.Będziemy doskonalić umiejętności naśladowania ruchów oraz koordynację ruchową.

7.Utrwalimy charakterystyczne cechy figur geometrycznych.

8.Będziemy zwracać uwagę na bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych.

,,Współczesny dinozaur” D. Kossakowska

To ja, Eryk wasz dinozaur.

Wszyscy mnie tu znają.

Chętnie ze mną grają w piłkę,

w pracy pomagają.

Lubię zwiedzać wszystkie łąki,

leżeć  w cieniu trawy.

Albo z boćkiem długonogim

urządzać zabawy.

Wieczorami słucham śpiewu,

małego słowika.

Albo patrzę w niebo ciemne

na gwiazdkę co znika.

 

,,Bałwanek”  M.Krysztopa , D.Kossakowska

1.Kiedy zima jest na dworze,

płatki śniegu lecą z nieba.

Grubą czapkę, rękawice,

ciepłe buty włożyć trzeba.

Ref. Mroźna zima nas zaprasza.

Można lepić dziś bałwana .

Można bawić się wesoło,

zrobić śniegowego pana./2x

2.Utoczymy zaraz kule.

Jedną małą i dwie  duże.

Ma już oczy, nos, kapelusz,

starą miotłę trzyma w górze.

Ref. Mroźna zima…

3.Stoi bałwan na podwórku.

Uśmiech ma na swojej twarzy.

Ktoś powinien go odwiedzić,

bałwan ciągle o tym marzy.

Ref. Mroźna zima…