WRZESIEŃ

Wrzesień

Założenia wychowawczo- dydaktyczne

  1. Powitanie- zaproszenie do wspólnej zabawy. Zabawy ze śpiewem, pląsy.
  2. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat aktualnych przeżyć- Jak spędziliśmy wakacje?
  3. Zabawy słuchowe- „Zgadnij czyj to głos?”, „ Mam dobry słuch”
  4. Przypomnienie zasad KODEKSU PRZEDSZKOLAKA
  5. Zabawy orientacyjno- porządkowe” Szukam pary”, „Rozważny kierowca”, „Moja drużyna”
  6. Ćwiczenia percepcji wzrokowej „ Gdzie jest moje imię”, tworzenie wizytówki
  7. W miarę możliwości prowadzenie zajęć gimnastycznych na świeżym powietrzu.
  8. Zabawy oddechowo- artykulacyjne ( utrwalenie samogłosek)
  9. Ćwiczenia słuchu fonematycznego- „Pojazdy”- wyodrębnianie sylab, pierwszej głoski
  10. Ola i osa- wprowadzenie litery „O, o-„ drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu OKO
  11. Wprowadzenie liczby i cyfry 1, 2 ,3

Nauka wiersza  „Spiżarnia”

Na półkach w spiżarni robię dziś porządki.

Postawię słoiki w trzy równiutkie rządki.

W słoikach są dżemy i smaczne kompoty.

Zjedzą je zimą bracia Doroty.

W butelkach jest soczek gruszkowo – jabłkowy.

Zrobiła go mama i jest bardzo zdrowy.

Jest cebula, czosnek i grzyby suszone.

A także ogórki latem ukiszone.

 

Nauka piosenki  „Moje przedszkole”

Jestem znów w przedszkolu, szybko mija czas

Wspominam z radością, jezioro i las

 

Ref: Bo w moim przedszkolu, najlepiej na świecie

Drugiego takiego, nigdzie nie znajdziecie.

 

Tu się mogę bawić, tu się mogę śmiać

Gdy jestem zmęczony, mogę nawet spać

 

Ref: Bo w moim