Wrzesień
Założenia wychowawczo- dydaktyczne
- Powitanie- zaproszenie do wspólnej zabawy. Zabawy ze śpiewem, pląsy.
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat aktualnych przeżyć- Jak spędziliśmy wakacje?
- Zabawy słuchowe- „Zgadnij czyj to głos?”, „ Mam dobry słuch”
- Przypomnienie zasad KODEKSU PRZEDSZKOLAKA
- Zabawy orientacyjno- porządkowe” Szukam pary”, „Rozważny kierowca”, „Moja drużyna”
- Ćwiczenia percepcji wzrokowej „ Gdzie jest moje imię”, tworzenie wizytówki
- W miarę możliwości prowadzenie zajęć gimnastycznych na świeżym powietrzu.
- Zabawy oddechowo- artykulacyjne ( utrwalenie samogłosek)
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego- „Pojazdy”- wyodrębnianie sylab, pierwszej głoski
- Ola i osa- wprowadzenie litery „O, o-„ drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu OKO
- Wprowadzenie liczby i cyfry 1, 2 ,3
Nauka wiersza „Spiżarnia”
Na półkach w spiżarni robię dziś porządki.
Postawię słoiki w trzy równiutkie rządki.
W słoikach są dżemy i smaczne kompoty.
Zjedzą je zimą bracia Doroty.
W butelkach jest soczek gruszkowo – jabłkowy.
Zrobiła go mama i jest bardzo zdrowy.
Jest cebula, czosnek i grzyby suszone.
A także ogórki latem ukiszone.
Nauka piosenki „Moje przedszkole”
Jestem znów w przedszkolu, szybko mija czas
Wspominam z radością, jezioro i las
Ref: Bo w moim przedszkolu, najlepiej na świecie
Drugiego takiego, nigdzie nie znajdziecie.
Tu się mogę bawić, tu się mogę śmiać
Gdy jestem zmęczony, mogę nawet spać
Ref: Bo w moim