Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne na październik

1.Utrwalimy wiedzę o jesiennych zmianach w przyrodzie.

2.Będziemy rozpoznawać i nazywać wybrane owoce i warzywa.

3.Weźmiemy udział w zabawach badawczych.

4.Udoskonalimy umiejętności współpracy w parach.

5.Rozwiniemy umiejętności opisywania emocji.

6.Poćwiczymy nazywanie kierunków w przestrzeni.

7.Będziemy doskonalić sprawność manualną.

8.Będziemy kształtować wrażliwość muzyczną.

Wierszyk  ,,Mam pięć paluszków”

Mam pięć paluszków u ręki lewej

i pięć paluszków u ręki prawej.

Pięć to niedużo, ale wystarczy

do każdej pracy i do zabawy.

Kciuk, wskazujący, potem środkowy ,

po nim serdeczny, na końcu mały.

Pierwszy i drugi, trzeci i czwarty,

na końcu piąty- trochę nieśmiały.

Piosenka   ,,Tańcowała jesień” S. Karaszewski, T. Strąk

1.Tańcowała jesień w lesie zamaszyście.

Żółte, rude i brązowe z drzew zrywała liście.

Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień.( x4)

2.Postrącała w parku żołędzie ,kasztany.

Rozrzuciła na trawniku liśćmi przysypanym.

Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień.(x4)

3.Tańcowała jesień w sadzie razem z deszczem.

Jabłek, gruszek nazrywała, lecz jej mało jeszcze.

Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień(x4)

4.Z wiatrem się kłóciła, darła białe chmury.

Aż się słońce obudziło i spojrzało z góry.

Ref. Tańcowała jesień, kolorowa jesień.(x4)

Please follow and like us: