Założenia dydaktyczno-wychowawcze na październik

  1. Poznamy niektóre owoce dojrzewające jesienią oraz nazwy drzew, na których rosną.
  2. Dowiemy się, co jesienią robi jeż.
  3. W październiku poznamy litery o,O,a,A,i,I,e,E oraz cyfry 1,2,3.
  4. Nauczymy się rozpoznawać niektóre warzywa.
  5. Poznamy właściwości warzyw oraz ich budowę.
  6. Nauczymy się rozróżniać środowiska parku i lasu.
  7. Dowiemy się, dlaczego liście zmieniają kolor.
  8. Utrwalimy informacje o skarbach jesieni.
  9. Przypomnimy wiadomości o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią.
  10. Zdobędziemy wiedzę, skąd się biorą kałuże oraz utrwalimy informacje o deszczowej, jesiennej pogodzie.
  11. Nauczymy się na pamięć wiersza pt. „Jesień” oraz piosenki „Jesienne skarby”.

 

JESIEŃ

Po miękkim dywanie liści

turlamy się jak wariaci.

W kieszeniach mamy kasztany –

jesteśmy strasznie bogaci!

Pan jakiś puka się w głowę

i pyta: „Co wam się stało”

a słońce leje się z nieba

na park i na ziemię całą.

Ganiają się psy i dzieci,

ktoś zbiera ciepłe żołędzie,

a słońce świeci i świeci,

a zimy nigdy nie będzie.

 

JESIENNE SKARBY

Jedzie, jedzie Pani Jesień w dyni jak w karecie

Szuru-buru złote liście rzuca już po świecie.

Bęc, bęc, bęc kasztany lecą, szyszki i żołędzie.

Jesień z wiatrem dokazuje, bałagani wszędzie.

 

Ref. My jesienne skarby z chęcią pozbieramy:

I kasztany i żołędzie, szyszki też

Co z nich można zrobić, dobry pomysł mamy –

Będą ludki, konik, piesek, żółwik też.

 

Pani jesień jabłka, gruszki w sadzie rozsypała.

Pac i pac – to spadła śliwka, która już dojrzała.

Kap, kap, kap – tak deszczyk kapie, jak to na jesieni.

A za oknem jarzębina ciągle się czerwieni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us: