Założenia wychowawczo-dydaktyczne PAŹDZIERNIK

 

 

1.Poznamy drukowane i pisane litery ,,i, e, t, m’’, ,,I,E,T,M’’.

2. Zapoznamy się z liczbami 4 i 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

3.Będziemy rozwijać cechy motoryki, takie jak zwinność i szybkość oraz doskonalić orientację w przestrzeni.

4.Uświadomimy sobie konieczność przestrzegania kolejności zdarzeń w wypowiedziach jako elementu wpływającego na spójność wypowiedzi.

5.Pogłębimy wiadomości o charakterystycznych cechach aktualnej pory roku.

6.Rozwiniemy wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu poprzez improwizacje ruchowe do muzyki poważnej.

7.Zapoznamy się z różnymi sposobami przekazywania informacji.

8.Będziemy rozwijać kompetencje kluczowe,takie jak :przedsiębiorczość,świadomość i ekspresja kulturalna.

9.Rozwiniemy kreatywność poprzez tworzenie kompozycji z zasuszonych liści.

 

 

 

,,Tydzień jeża’’ D. Kossakowska

 

W poniedziałek jeż wyruszył ,aby zbierać liście.

A we wtorek tez ich szukał,chodząc zamaszyście.

Środa to jest dobra pora ,aby liście zbierać .

W czwartek same żółte liście ,jeżyk chce wyzbierać.

W piątek myśli:czasu mało,żeby liście zebrać.

A sobotę musiał wszystkie swoje listki przebrać.

Gdy niedziela już nastała,jeżyk myśli sobie:

Nie zdążyłem liści zebrać, co ja teraz zrobię?

Więc…

W poniedziałek jeż wyruszył…

 

 

,,Jesień’’ D. Kossakowska

 

1.Jesień wyszła z pędzlem na spacer.

Chce by świat był dziś kolorowy.

Już dotyka listka każdego.

By na ziemi dywan był nowy.

 

Ref. Jesień,jesień lecą liście z drzewa.

Jesień,jesień kolorowy czas.

Jesień,jesień wiatr w gałęziach śpiewa.

Jesień,jesień zwiedza park i las.

 

2.Drzewa w parku już odmienione.

I kasztany szybko spadają.

W gęstych liściach klonu dużego.

Nasze ptaki już nie śpiewają.

Ref. Jesień,jesień…

Please follow and like us: