Założenia wychowawczo – dydaktyczne na październik

 

Rozwiniemy umiejętności wypowiadania się na określony temat np., poznanych nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią w sadzie. Odróżniać będziemy rośliny jadalne ,które rosną pod ziemią, a które pod ziemią. Poznamy sposoby utrwalania żywności Wyrabiać będziemy postawę szacunku, troski do osób pracujących w sadownictwie i ogrodnictwie. Poznamy zwyczaje z życia jeża omówimy niektóre właściwości wody i skąd biorą się kałuże. Wdrażać będziemy poszanowanie dla zwierząt i ludzi. Będziemy uczestniczyć w zabawach badawczych: sensorycznie poznawać liście, owoce, warzywa, smaki i zapachy jesieni. Poznamy i odróżniać będziemy środowisko parku i lasu. Utrwalimy wiedzę o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią. Omówimy deszczową pogodę i jaka garderoba będzie odpowiednia na jesienią pluchę – szarugę.

Doskonalić będziemy umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijać będziemy słuch fonematyczny, analizy sylabowej, określać głoski w nagłosie. Będziemy rozpoznawać kształty poznanych liter o, O , a, A, i, I , e, E. Kształtować sprawność manualną. Będziemy rozwijać odpowiedzialność za siebie i innych o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, współdziałania podczas różnych aktywności. Przypomnimy zasady bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi a także bezpieczeństwa i kulturalnego spędzania czasu podczas zbliżających się wycieczek do Mniszek i WPN. Rozwijać będziemy umiejętności określania emocji, ćwiczyć umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych.

Rozwiniemy umiejętności klasyfikacji, kształtowania umiejętności odwzorowywania ,doskonalić będziemy przeliczanie będziemy rozpoznawać cyfry 2,3. Doskonalić umiejętności orientacji w schemacie ciała , będziemy tworzyć zbiory, doskonalić zabawy matematyczne z kodowaniem. Kształtować będziemy wrażliwość i pamięć muzyczną ,doskonalić będziemy sprawność fizyczną w ćwiczeniach i zabawach w sali i na świeżym powietrzu.

Uczymy się piosenki „Jesień w słoiku”

Dojrzewały w sadzie gruszki, śliwki, jabłka i porzeczki.

Słońce im barwiło brzuszki. Teraz proszę do siateczki!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!

Jesień zamknę dziś w słoiku.

W kompociku i dżemiku, w słodziutkim słoiku.

Czeka dynia i kabaczek,

pomidorek i papryka.

Zaraz wszystkie was wypatrzę.

Zapraszamy do słoika!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

Tyle słojów, nie do wiary!

Pod ciężarem półka gnie się.

To nie bajka, to nie czary!

Do spiżarni przyszła jesień!

Ref.: W kuchni z mamą – fiku miku!…

 

Uczymy się wiersza ,,Pomidor”

Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
„Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Oburzyło to fasolę:
„A ja panu nie pozwolę!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Groch zzieleniał aż ze złości:
„Że też nie wstyd jest waszmości
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Rzepka także go zagadnie:
„Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Rozgniewały się warzywa:
„Pan już trochę nadużywa.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”

Pan pomidor zawstydzony,
Cały zrobił się czerwony
I spadł wprost ze swojej tyczki
Do koszyczka ogrodniczki.

Please follow and like us: