1. Będziemy zwracać się do koleżanek i kolegów w grupie po imieniu, stosować zwroty grzecznościowe, rozwijać szacunek do rówieśników i wszystkich osób pracujących w przedszkolu. Utrwalimy znaczenie słowa ,,przyjaciel”.
2. Poznamy sposoby witania się z różnymi osobami.
3. Omówimy zasady bezpiecznej zabawy w grupie w sali przedszkolnej i na placu zabaw. Utrwalimy znaczenie znaków graficznych zawartych w kodeksie grupowym.
4. Nauczymy się rozpoznawać i nazywać emocje, wskażemy ich przyczynę. Będziemy kształtować umiejętność radzenia sobie z emocjami, informowania personel przedszkola o własnych potrzebach i problemach.
5. Będziemy wzmacniać wiarę we własne możliwości, rozwijać umiejętność współpracy w grupie.
6. Będziemy aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych, obserwować, porównywać i formułować wnioski. Zapoznamy się ze sposobem wykonania cieczy nienewtonowskiej.
7. Poszerzymy wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze, poznamy wybrane znaki drogowe, dokonamy ich klasyfikacji.
8. W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania będziemy: uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa, tworzyć rymy oraz słowa oznaczające przeciwieństwa, doskonalić umiejętność analizy sylabowej wyrazów, wyodrębniać głoski w nagłosie, rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki, zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się narzędziem pisarskim.
9. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy: liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, klasyfikować przedmioty wg. określonej cechy, nazywać figury geometryczne, odtwarzać wskazane sekwencje, doskonalić umiejętność orientacji w schemacie ciała, nazywać dni tygodnia
10. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, nazywać elementy muzyki: dźwięki ciche, głośne, wysokie, niskie, szybkie, wolne; bawić się przy muzyce klasycznej. Utrwalimy poznane tańce ludowe oraz układy taneczne do piosenek. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.
Podajmy sobie ręce – piosenka
Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki
A my tacy mali, mali jak kropelki
Podajmy sobie ręce
W zabawie i w piosence
W ogródku przed domem
Na łące znajomej
Podajmy sobie ręce
Przez wzgórze i przez tęczę
Pod gwiazdą daleką
Nad rzeczką i rzeką
Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka
Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka
Podajmy sobie ręce
W zabawie i w piosence
W ogródku przed domem
Na łące znajomej
Podajmy sobie ręce
Przez wzgórze i przez tęczę
Pod gwiazdą daleką
Nad rzeczką i rzeką
Znam zasady bezpieczeństwa na drodze – wiersz
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.
Gdy widzimy, że kolega
pędzi i na jezdnię wbiega, to wołamy:
– Wracaj kłusem,
bo nie jesteś autobusem!
Gdy ujrzymy czytelnika,
co na jezdnię zszedł z chodnika.
zawołajmy doń z daleka:
– Jezdnia to nie biblioteka!
Do tramwaju nie skacz w biegu
i powstrzymaj swych kolegów.
Jeśli skoki chcą trenować,
na boisko ich zaprowadź.
Tych, co się czepiają wozów,
w mig bierzemy pod swój dozór,
Złapmy ich za mankiet spodni
i krzyknijmy: – Marsz, na chodnik!
Gdy na jezdni nam się zdarzy
ujrzeć piłkę i piłkarzy,
to wołamy bez obawy:
– Jezdnia nie jest do zabawy!
Gdy zamierzasz przejść ulicę” – wiersz
Gdy zamierzasz przejść ulicę
1. Na chodniku przystań bokiem.
2. Popatrz w lewo bystrym okiem.
3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.
4. Znów na lewo spójrz powoli.
5. Jezdnia wolna – więc swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie