1. Nadal będziemy:
- wzbogacać wiedzę o przyrodzie w najbliższym otoczeniu, kształtować przekonanie o potrzebie szanowania i dbania o środowisko naturalne
- obserwować oraz pielęgnować rośliny w założonym przez siebie ogródku przedszkolnym
2. Utrwalimy wiedzę na temat majowych świąt oraz symboli narodowych.
Nazwiemy i wskażemy na mapie największe miasta Polski.
3. Wzbogacimy wiadomości na temat życia zwierząt. Zapoznamy się z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, m.in. przez ptaki, pająki, mrówki i osy.
4. Utrwalimy pojęcia związane z rodziną oraz zależnościami między jej członkami. Zwrócimy uwagę, jaką wartość dla każdego człowieka ma rodzina.
Poznamy znaczenie pojęcia: drzewo genealogiczne
Weźmiemy udział w przedszkolnym festynie z okazji Dnia Rodziny.
5. Zapoznamy się z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania. Uświadomimy sobie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze poprzez pracę.
6. Dowiemy się, jak powstają ubrania, przetwory mleczne, ciasto a także utwory muzyczne.
W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
– utrwalimy poznane wielkie i małe, drukowane i pisane litery oraz poznamy nową: H, h
będziemy również:
– doskonalić umiejętność czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej
– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
– kształtować umiejętność odwzorowywania
– rozwijać wrażliwość sensoryczną
– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
7. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
będziemy:
-liczyć w zakresie 10 i więcej (w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach
– stosować znaki + , – , = w prostych działaniach matematycznych
– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni
– określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni
– doskonalić umiejętność kodowania
– doskonalić umiejętności matematyczne w aspekcie miarowym
– rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych – rząd i miejsce
Poznamy znak większości i mniejszości
8. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, utrwalimy narodowe tańce ludowe: Krakowiak, Kujawiak, wielkopolski taniec ludowy ,,Polka Jarocinka”oraz układ taneczny do piosenki pt. ,,Listeczki”. Poznamy figury taneczne ,,Poloneza”. Będziemy rozpoznawać brzmienie i nazywać instrumenty perkusyjne, rozwijać poczucie rytmu, akompaniować do utworu klasycznego J. Straussa pt. ,,Marsz Radeckiego”.
Majowe życzenia – piosenka
Jak Ci mamo, powiedzieć – nie wiem,
żeś najlepszą jest z mam.
Narysuję Ci serce
i piosenkę tę dam.
Ref. Piosenka dla mamy, dla mamy piosenka,
Najlepsze życzenia schowamy w dźwiękach.
Piosenka dla mamy zielona jak maj.
Tańcz z nami, śpiewaj i graj.
A ty, co powiesz na to, tato,
że słów tyle już znam.
Dziś ułożę je w rymy
i piosenkę Ci dam.
Ref. Piosenka dla taty, dla taty piosenka
Jest dobra na co dzień, dobra od święta.
Piosenka dla taty pachnąca jak bzy!
Zaśpiewaj z nami i ty.