Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc maj

1. Nadal będziemy:

  • wzbogacać wiedzę o przyrodzie w najbliższym otoczeniu, kształtować przekonanie o potrzebie szanowania i dbania o środowisko naturalne
  • obserwować oraz pielęgnować rośliny w założonym przez siebie ogródku przedszkolnym

2. Utrwalimy wiedzę na temat majowych świąt oraz symboli narodowych.

Nazwiemy i wskażemy na mapie największe miasta Polski.

3. Wzbogacimy wiadomości na temat życia zwierząt. Zapoznamy się z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, m.in. przez ptaki, pająki, mrówki i osy.

4. Utrwalimy pojęcia związane z rodziną oraz zależnościami między jej członkami. Zwrócimy uwagę, jaką wartość dla każdego człowieka ma rodzina.

Poznamy znaczenie pojęcia: drzewo genealogiczne

Weźmiemy udział w przedszkolnym festynie z okazji Dnia Rodziny.

5. Zapoznamy się z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania. Uświadomimy sobie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze poprzez pracę.

6. Dowiemy się, jak powstają ubrania, przetwory mleczne, ciasto a także utwory muzyczne.

W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :

– utrwalimy poznane wielkie i małe, drukowane i pisane litery oraz poznamy nową: H, h

będziemy również:

– doskonalić umiejętność czytania wyrazów o prostej budowie fonetycznej

– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów

– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa

– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki

– kształtować umiejętność odwzorowywania

– rozwijać wrażliwość sensoryczną

– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.

7.  W zakresie kształtowania pojęć matematycznych

będziemy:

-liczyć w zakresie 10 i więcej (w zależności od umiejętności dzieci), tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach

– stosować znaki + , – , = w prostych działaniach matematycznych

– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi

– odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni

– określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni

– doskonalić umiejętność kodowania

– doskonalić umiejętności matematyczne w aspekcie miarowym

– rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych – rząd i miejsce

Poznamy znak większości i mniejszości

8. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną, utrwalimy narodowe tańce ludowe: Krakowiak, Kujawiak, wielkopolski taniec ludowy ,,Polka Jarocinka”oraz układ taneczny do piosenki pt. ,,Listeczki”. Poznamy figury taneczne ,,Poloneza”. Będziemy rozpoznawać brzmienie i nazywać instrumenty perkusyjne, rozwijać poczucie rytmu, akompaniować do utworu klasycznego J. Straussa pt. ,,Marsz Radeckiego”.

 

Majowe życzenia – piosenka

 

Jak Ci mamo, powiedzieć – nie wiem,

żeś najlepszą jest z mam.

Narysuję Ci serce

i piosenkę tę dam.

Ref. Piosenka dla mamy, dla mamy piosenka,

Najlepsze życzenia schowamy w dźwiękach.

Piosenka dla mamy zielona jak maj.

Tańcz z nami, śpiewaj i graj.

A ty, co powiesz na to, tato,

że słów tyle już znam.

Dziś ułożę je w rymy

i piosenkę Ci dam.

Ref. Piosenka dla taty, dla taty piosenka

Jest dobra na co dzień, dobra od święta.

Piosenka dla taty pachnąca jak bzy!

Zaśpiewaj z nami i ty.

Please follow and like us: