Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc maj

 

  1. Nadal będziemy wzbogacać wiedzę o przyrodzie w najbliższym otoczeniu, kształtować przekonanie o potrzebie szanowania i dbania o środowisko naturalne.
  2. Nabędziemy umiejętności prowadzenia obserwacji oraz pielęgnowania roślin w założonym przez siebie ogródku przedszkolnym.
  3. Zapoznamy się z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta, m.in. przez ptaki, pająki, mrówki i osy.
  4. Utrwalimy pojęcia związane z rodziną oraz zależnościami między jej członkami. Zwrócimy uwagę, jaką wartość dla każdego człowieka ma rodzina.

Poznamy znaczenie pojęcia: drzewo genealogiczne

Weźmiemy udział w przedszkolnym festynie z okazji Dnia Rodziny.

  1. Zapoznamy się z zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania. Uświadomimy sobie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze poprzez pracę.
  2. Dowiemy się, jak powstają ubrania, przetwory mleczne, ciasto a także utwory muzyczne.
  3. Będziemy rozwijać umiejętność aktywnego postrzegania, rozróżniania i rozumienia zjawisk słuchowych oraz łączenia dźwięku z ruchem.
  4. Będziemy rozpoznawać brzmienie i nazywać instrumenty perkusyjne, rozwijać poczucie rytmu, akompaniować do utworów muzyki klasycznej.
  5. W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
  • utrwalimy poznane litery drukowane wielkie i małe oraz poznamy nowe:

H, h

będziemy również:

  • globalnie odczytywać sylaby
  • rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
  • rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
  • kształtować umiejętność odwzorowywania
  • rozwijać wrażliwość sensoryczną
  • zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
  1. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
  • utrwalimy poznane cyfry od 1 do 10
  • będziemy liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach, doskonalić umiejętność kodowania
  • posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • utrwalimy różnicę między pojęciami: pionowo i poziomo
  1. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną. utrwalimy narodowe tańce ludowe: Krakowiak, Kujawiak, wielkopolski taniec ludowy ,,Polka Jarocinka”oraz układ taneczny do piosenki pt. ,,Listeczki” Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.

 

 ,,Mamusiu, mamusiu” – piosenka

Mamusiu, mamusiu powiedzieć Ci chcę,
Jak bardzo, jak bardzo być z Tobą wciąż chcę.
Mamusiu, mamusiu opowiem Ci jak
Jak kocham, jak kocham Twych oczu ten blask.

Ref. Najmilsza mama, mama kochana,
Cudowna mama, chcę z Tobą być.

Mamusiu, mamusiu powiedzieć Ci chcę,
Jak bardzo, jak bardzo całować Cię chcę.
Wyściskać, wypieścić, przytulić Cię tak,
Ukochać, utulić, dziękować Ci tak.

Ref. Najmilsza mama, mama kochana……..

  ,,Tato, już lato”- piosenka

Tato, już lato,
będziemy znów jeść lody,
tato, już lato,
kup bilet do przygody,
tato, już lato,
będziemy boso chodzić,
tato, już lato
już brodę zgolić czas.

Gdy ciepły dzień

to nawet leń
na spacer chciałby iść,
już pora wstać i pobiec w świat
a tata jeszcze śpi,
chcę lody jeść, na drzewo wejść
i z góry patrzyć w dół,
zeskoczyć w piach i chociaż raz
przeskoczyć z tatą rów.

Tato, już lato
będziemy znów jeść lody,
tato, już lato,
kup bilet do przygody,
tato, już lato,
będziemy boso chodzić,
tato, już lato,
już brodę zgolić czas.

Please follow and like us: