- Będziemy kształtować wrażliwość muzyczną, poznamy źródła pochodzenia różnych dźwięków.
- Utrwalimy znaczenie pojęć: dyrygent, orkiestra, batuta. Dowiemy się jakie wartości wynikają z uczestniczenia w koncertach i obcowania z muzyką klasyczną.
- Poznamy wieloznaczność słowa ,,skarb” oraz znaczenie słowa ,,kopalnia”, utrwalimy wiedzę na temat złóż i ich rodzajów.
- Zapoznamy się z pojęciami określającymi zbiornik wodny (staw, jezioro, rzeka, morze, ocean, akwarium, potok) oraz formami życia pod wodą.
- Poznamy budowę wulkanu.
- Poszerzymy wiedzę na temat Ziemi, kosmosu, następstw czasu, nazwiemy pozostałe planety w Układzie Słonecznym oraz pojazdy kosmiczne.
- Będziemy aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych i eksperymentach oraz wyciągać i formułować wnioski.
- Poszerzymy wiedzę o świecie prehistorycznym, poznamy nazwy dinozaurów.
- Nadal będziemy obserwować, dostrzegać i nazywać charakterystyczne cechy zimowego krajobrazu.
- Będziemy pogłębiać zasób słownictwa, rozbudzać umiejętność słuchania oraz ciekawość poznawczą, doskonalić koordynację wzrokowo – słuchową, słuch fonematyczny, analizę sylabową wyrazów, sprawność manualną oraz wrażliwość sensoryczną.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy: doskonalić umiejętność układania i kontynuowania rytmów oraz doszyfrowania kodów, liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, określać i porównywać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy. Wykorzystamy figury geometryczne do zabawy w kodowanie.
- Utrwalimy poznane tańce ludowe ,,Maryneczka”, ,,Grozik”, narodowy taniec ludowy ,,Krakowiak” oraz układ taneczny do piosenki ,,Wiewióreczka” i ,,Pajacyk”. Poznamy kolejny wielkopolski taniec ludowy pt.,,Wisielak”.
Pojazd kosmiczny – wiersz
Jesteś zdrowy i odważny?
Możesz nim polecieć w gwiazdy,
Bo pojazdy takie mogą
Podróżować Mleczną Drogą.
Możesz planet zwiedzić osiem
Lub się spotkać z kimś w kosmosie.
Kto to będzie? Mnie nie pytaj,
Pewnie… pan kosmita.
„Zagram dzieciom”- piosenka
1. Zaraz siądę sobie w kącie,
zagram dzieciom na trójkącie.
Trójkąt srebrne oczy ma,
srebrnym głosem chętnie gra.
Ref: Czary – mary,
weź pałeczkę do ręki,
czary mary – mary,
wyczarują się dźwięki.
Czary – mary,
i na pewno w tych dźwiękach
jest zaklęta,
zaklęta piosenka.
2. To są dzwonki, to pałeczka,
zagram dzieciom na dzwoneczkach.
Zagram cicho – sol, do, mi,
niech się wszystkim dobrze śpi.
Czary – mary,
weź pałeczkę do ręki.
Ref: Czary – mary…