- Zapoznamy się z naturalnymi zasobami ziemi oraz bogactwem życia pod wodą, dowiemy się, co to jest rafa koralowa.
- Poszerzymy wiedzę o świecie prehistorycznym, utrwalimy nazwy dinozaurów. Zapoznamy się z zawodem archeologa i paleontologa.
- Poznamy budowę wulkanu.
- Utrwalimy pojęcia: Kosmos, Układ Słoneczny, planety. Poszerzymy wiedzę na temat ruchu planet wokół słońca oraz ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
- Utrwalimy wiedzę o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
- Będziemy aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych i eksperymentach oraz wyciągać i formułować wnioski.
- Nadal będziemy obserwować, dostrzegać i nazywać charakterystyczne cechy zimowego krajobrazu.
- W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
- utrwalimy poznane litery drukowane wielkie i małe oraz poznamy nowe:
W, w; P, p; J, j, Z,z
będziemy również:
- globalnie odczytywać sylaby
- rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
- uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
- rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
- kształtować umiejętność odwzorowywania
- rozwijać wrażliwość sensoryczną
- zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
- poznamy cyfrę 10
- będziemy liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy
- posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni
- określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni
- doskonalić umiejętność kodowania
- rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych- rząd i miejsce
- Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.
Kosmiczny taniec – piosenka
Kosmos to scena, a na tej scenie
tańczą planety. Trwa przedstawienie.
Osiem z nich tworzy Układ Słoneczny.
Ziemia wiruje krokiem tanecznym.
Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia
to dom dla zwierząt, roślin i ludzi.
W całym kosmosie lepszego nie ma (2x).
Tutaj co rano, tutaj co rano Słońce nas budzi.
Merkury, Wenus, a za nią Ziemia,
Mars, olbrzym Jowisz, Saturn w pierścieniach,
Uran, niebieski Neptun na końcu
wciąż krążą w tańcu swym wokół Słońca.
Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia…
A wokół Ziemi jak baletnica
toczy się srebrna kula Księżyca.
Choć czasem możesz dostrzec w oddali
tylko część jego- jasny rogalik.
Ref.: Glob nasz błękitny planeta Ziemia…
,, Słońce” – wiersz
Dlaczego Słońce świeci?
To jasne jest od razu,
jeśli się wie, że Słońce
to wielka kula gazów.
Te gazy wciąż się tłoczą,
te gazy wciąż są w ruchu.
I żarzą się i prażą
w słonecznym wielkim brzuchu.
Słońce to kula gazów,
to gwiazda rozżarzona.
Stąd właśnie płynie światło,
stąd płynie ciepło do nas.
Popatrzcie naokoło:
to wszystko, co widzicie.
Światło roślin, ludzi, zwierząt –
Słońcu zawdzięcza życie.