Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc luty


  1. Zapoznamy się z naturalnymi zasobami ziemi oraz bogactwem życia pod wodą, dowiemy się, co to jest rafa koralowa.
  2. Poszerzymy wiedzę o świecie prehistorycznym, utrwalimy nazwy dinozaurów. Zapoznamy się z zawodem archeologa i paleontologa.
  3. Poznamy budowę wulkanu.
  4. Utrwalimy pojęcia: Kosmos, Układ Słoneczny, planety. Poszerzymy wiedzę na temat ruchu planet wokół słońca oraz ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
  5. Utrwalimy wiedzę o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach.
  6. Będziemy aktywnie uczestniczyć w zabawach badawczych i eksperymentach oraz wyciągać i formułować wnioski.
  7. Nadal będziemy obserwować, dostrzegać i nazywać charakterystyczne cechy zimowego krajobrazu.
  8. W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :
  • utrwalimy poznane litery drukowane wielkie i małe oraz poznamy nowe:

W, w; P, p; J, j, Z,z

będziemy również:

  • globalnie odczytywać sylaby
  • rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów
  • uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa
  • rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki
  • kształtować umiejętność odwzorowywania
  • rozwijać wrażliwość sensoryczną
  • zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.
  1. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych
  • poznamy cyfrę 10
  • będziemy liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy
  • posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • odtwarzać wskazane sekwencje, nazywać kierunki w przestrzeni
  • określać położenie przedmiotów względem siebie w przestrzeni
  • doskonalić umiejętność kodowania
  • rozwijać umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych- rząd i miejsce
  1. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.

 

Kosmiczny taniec – piosenka

Kosmos to scena, a na tej scenie

tańczą planety. Trwa przedstawienie.

Osiem z nich tworzy Układ Słoneczny.

Ziemia wiruje krokiem tanecznym.

Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia

to dom dla zwierząt, roślin i ludzi.

W całym kosmosie lepszego nie ma (2x).

Tutaj co rano, tutaj co rano Słońce nas budzi.

Merkury, Wenus, a za nią Ziemia,

Mars, olbrzym Jowisz, Saturn w pierścieniach,

Uran, niebieski Neptun na końcu

wciąż krążą w tańcu swym wokół Słońca.

Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia…

A wokół Ziemi jak baletnica

toczy się srebrna kula Księżyca.

Choć czasem możesz dostrzec w oddali

tylko część jego- jasny rogalik.

Ref.: Glob nasz błękitny planeta Ziemia…


,, Słońce” – wiersz

Dlaczego Słońce świeci?

To jasne jest od razu,

jeśli się wie, że Słońce

to wielka kula gazów.

Te gazy wciąż się tłoczą,

te gazy wciąż są w ruchu.

I żarzą się i prażą

w słonecznym wielkim brzuchu.

Słońce to kula gazów,

to gwiazda rozżarzona.

Stąd właśnie płynie światło,

stąd płynie ciepło do nas.

Popatrzcie naokoło:

to wszystko, co widzicie.

Światło roślin, ludzi, zwierząt –

Słońcu zawdzięcza życie.

Please follow and like us: