Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc czerwiec
- Będziemy obserwować i nazywać warunki pogodowe, dostrzeżemy oznaki lata, dowiemy się jak chronić ciało przed upałem.
- Zapoznamy się z prawami i obowiązkami dziecka, będziemy świętować w przedszkolu Dzień Dziecka
- Będziemy kształtować przyjazny stosunek do świata przyrody:
- poznamy nazwy, wygląd, warunki życia oraz odgłosy zwierząt egzotycznych
- zapoznamy się z życiem i hodowlą pszczół, zrozumiemy ich znaczenie w życiu człowieka
- utrwalimy zasady szanowania i nie niszczenia roślin
- Utrwalimy nazwy kolorów, nabędziemy nowych doświadczeń podczas eksperymentowania z kolorami.
- Podczas słuchania utworów literackich poszerzymy doświadczenia językowe, rozwiniemy percepcję słuchową oraz umiejętność uważnego słuchania.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy przeliczać w zakresie umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, porównywać ilości elementów, segregować, posługiwać się pojęciami : po tyle samo, po równo, doskonalić koncentrację uwagi podczas zabawy z kodowaniem.
- Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną, umiejętność odczuwania emocji podczas słuchania muzyki poważnej, rozpoznawać i nazywać elementy muzyki: cicho, głośno, szybko, wolno, dźwięki wysokie i niskie, długie i krótkie. Utrwalimy poznane tańce ludowe oraz układy taneczne.
- W różnych działaniach plastycznych rozwiniemy motorykę małą, kreatywność oraz pomysłowość i wyobraźnię.
„Piosenka na kolorowe lato”
Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej, maluchy, hej, dzieciaki – co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabą zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej, maluchy, hej, dzieciaki!
Co wy na to, że będziemy się bawili całe lato? (x2)
Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej, maluchy…
Co widziała Kasia w zoo? – wiersz
Kolorowych papug sto.
I lamparta, i tygrysa,
węża, który z drzewa zwisał.
A na koniec dwa pingwiny,
co dziwaczne miały miny.