Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc czerwiec

 

 

 

 

  1. Będziemy obserwować i nazywać warunki pogodowe, dostrzeżemy oznaki lata, dowiemy się jak chronić ciało przed upałem.

        2. Będziemy kształtować przyjazny stosunek do świata przyrody

   – poznamy nazwy, wygląd, warunki życia oraz odgłosy zwierząt egzotycznych

   – utrwalimy zasady szanowania roślin

  1. Poznamy charakterystyczne miejsca /budowle świata, rozwiniemy świadomość różnorodności kulturowej i językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach.
  2. Rozwiniemy zainteresowania podróżami, będziemy kształtować postawę otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi.
  3. Wzbogacimy słownictwo o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej.
  4. Zapoznamy się z miejscami wakacyjnego wypoczynku oraz sposobem zachowania wspomnień.
  5. Utrwalimy wiedzę na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Będziemy kształtować umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji oraz doskonalić znajomość bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Stworzymy „Kodeks bezpiecznego przedszkolaka na wakacjach”.
  1. Utrwalimy nazwy dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku.
  2. Będziemy rozbudzać ciekawość za sprawą aktywnego udziału w zabawach badawczych – stworzymy własną masę sensoryczną
  1. W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania :

– utrwalimy poznane litery drukowane i pisane, wielkie i małe 

będziemy również:

– odczytywać sylaby i całe wyrazy

– rozwijać świadomość fonologiczną, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów 

– uważnie słuchać tekstów literackich, pogłębiać zasób słownictwa

– rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki 

– kształtować umiejętność odwzorowywania

– rozwijać wrażliwość sensoryczną 

– zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się nożyczkami oraz narzędziem pisarskim.

  1. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych

– utrwalimy poznane cyfry od 1 do 10

– będziemy liczyć w zależności od umiejętności dzieci, tworzyć zbiory, określać ich liczebność, klasyfikować wg. określonej cechy, dodawać i odejmować na konkretach, doskonalić umiejętność kodowania

– posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi

– określać położenie przedmiotów w przestrzeni ( z prawej strony, z lewej strony, na, nad, pod, obok, za, przed)

– zapoznamy się z wagą szalkową

  1. Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość, słuch oraz pamięć muzyczną. utrwalimy narodowe tańce ludowe: Krakowiak, Kujawiak, wielkopolski taniec ludowy ,,Polka Jarocinka”. Poznamy nowy taniec narodowy ,,Polonez” oraz układ taneczny do piosenki ,,Chcemy  być”.  

Utrwalimy wygląd oraz wartości nut, nazwy solmizacyjne dźwięków gamy oraz ich zapisu na pięciolinii.

Weźmiemy udział w Przeglądzie Piosenki Przedszkolnej w Ośrodku Kultury w Luboniu oraz wystąpimy w programie artystycznym z okazji Dni Lubonia

 

Kolega z zerówki – piosenka

1. Mój kolego z zerówki,

mamy po siedem lat
tak, tak, tak
śmieje się do nas świat,
tak, tak, tak
czeka szkoła.
Mój kolego z zerówki,

miło było Cię znać,
tak, tak, tak,
ale żegnać się czas 

tak, tak, tak,
szkoła woła.

Ref.: W zerówce było super,
na sto dwadzieścia dwa,
powtórzyć chciałbym tamte dni
jeszcze jeden raz

2. Koleżanko z warkoczem

 to już ostatni dzień
Tak, tak, tak
może spotkamy się 

tak, tak, tak,
może nie.
Koleżanko z warkoczem,

smutno trochę mi jest
tak, tak, tak,
że nie zobaczę Cię,

tak tak, tak,
jak na co dzień.

 

 

Please follow and like us: