- Będziemy obserwować i nazywać warunki pogodowe, dostrzeżemy oznaki lata, dowiemy się jak chronić ciało przed upałem.
2.Będziemy kształtować przyjazny stosunek do świata przyrody
– poznamy nazwy, wygląd, warunki życia oraz odgłosy zwierząt egzotycznych
– utrwalimy zasady szanowania i nie niszczenia roślin
- Zapoznamy się z tematyką praw i obowiązków dzieci.
- Poznamy charakterystyczne miejsca /budowle świata, rozwiniemy świadomość różnorodności kulturowej i językowej ludzi żyjących na różnych kontynentach. Poznamy pozawerbalne sposoby komunikowania się z osobami mówiącymi w innych językach.
- Rozwiniemy zainteresowania podróżami, będziemy kształtować postawę otwartości na drugiego człowieka i kulturę, z której się wywodzi.
- Wzbogacimy słownictwo o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej i powietrznej.
- Zapoznamy się z miejscami wakacyjnego wypoczynku.
- Utrwalimy wiedzę na temat zagrożeń i niebezpieczeństw związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Będziemy kształtować umiejętności oceniania swojego zachowania i jego konsekwencji oraz doskonalić znajomość i umiejętność bezwzględnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Stworzymy „Kodeks bezpiecznego przedszkolaka na wakacjach”.
- Będziemy rozbudzać ciekawość za sprawą aktywnego udziału w zabawach badawczych
– poznamy zasady działania magnesu
– poznamy warunki powstawania tęczy, nazwiemy jej kolory, wyciągniemy wnioski.
- W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy: przeliczać przedmioty, posługiwać się liczebnikami głównymi i porządkowymi, klasyfikować, tworzyć zbiory, posługiwać się pojęciami określającymi ilość przedmiotów (mało, dużo, mniej, więcej, tyle samo), ciężar (ciężki, lekki, cięższy, lżejszy, taki sam) oraz wielkość ( duży, mały, większy, mniejszy, taki sam), rozróżniać i nazywać figury geometryczne, rozwijać orientację przestrzenną.
- W zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania będziemy: pogłębiać zasób słownictwa, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej wyrazów, rozwijać koordynację wzrokowo – ruchową oraz motorykę ręki. Zwrócimy uwagę na prawidłowe posługiwanie się narzędziem pisarskim oraz nożyczkami.
- Będziemy kształtować poczucie rytmu, wrażliwość muzyczną, nazywać elementy muzyki, określać charakter utworu muzycznego. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne, rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię. Utrwalimy poznane tańce ludowe: Maryneczka, Grozik, Krakowiak oraz układy taneczne do piosenek: Pajacyk, Tańcząca wiewióreczka.
Morze, góry i jeziora – wiersz
Mała Ola razem z tatą
Nad Bałtykiem spędza lato.
Choć ją piasek w stopy parzy,
Co dzień bawi się na plaży.
Tomek z mamą wolą góry –
Skalne szczyty ponad chmury
I wędrówki poprzez hale,
Tam gdzie owce i górale.
A ja razem z moim bratem
Na Mazury jadę latem.
Białe żagle i jeziora –
Przygód już nadchodzi pora.
Niech żyją wakacje! – piosenka
Ref.: Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las.
I niebo i słońce,
wolny, swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka
i kajak i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.
Ref.: Niech żyją wakacje…