Założenia wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień

 

  1. Corocznie 2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Autyzmie. Jego głównym celem jest podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Tego dnia ubieramy się na niebiesko. Symbolem autyzmu są dwa złączone puzzle, niebieskie dłonie będące symbolem pomocy, globus w kolorze niebieskim świadczący o skali zjawiska.

  2. Doskonalić będziemy umiejętności wypowiadania się na określony temat pełnym zdaniem w trakcie usłyszanych bajek baśni. Będziemy przeprowadzać ćwiczenia analizy słuchowej. Wzbogacimy słownictwo o nowe pojęcia: autor, ilustrator. Będziemy rozwijać zainteresowania książką jako źródłem wiedzy. Tworzyć będziemy własną książeczkę. Wykonamy teatrzyk kukiełkowy. Zadbamy o to aby nasza biblioteczka przedszkolna nadal rozwijała nasze zainteresowania czytelnicze oraz kształtowała poczucie szacunku dla książek.

  3. Poszerzać będziemy zainteresowania wiedzą przyrodniczą. Rozpoznawać będziemy i podawać nazwy zwierząt hodowlanych mieszkających na wsi. Wzbogacimy wiedzę na temat życia zwierząt i ich dzieci oraz co nam dają zwierzęta. Omówimy jakie zwierzęta żyją  z człowiekiem w domu o czym marzą, jak się bawią i kto się nimi zajmuje podczas choroby? Będziemy kształtować pozytywną postawę wobec owadów zapylających. Przypomnimy jak wyglądają i jak nazywają się mieszkańcy łąki.

  4. Zapoznamy się ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi. Wzbogacimy się o nowe słowa związane z Wielkanocą. Dowiemy się jak powstają pisanki, kraszanki, oklejanki. W naszej szklarence siać będziemy owies, rzeżuchę .

  5. Kształtować będziemy postawy  proekologiczne. Dowiemy się jakie działania możemy podejmować aby żyć ekologicznie, jak być eko? co zrobić z użytymi bateriami, zabawkami, jak oszczędzać wodę. Przypomnimy sobie jak segregować odpady i co możemy pozyskać z odpadów.

  6. Rozbudzimy zainteresowanie sportem i dyscyplinami sportowymi. Uświadomimy sobie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia .Będziemy propagować zdrowy styl życia, zachęcać do wspólnych zabaw ruchowych oraz muzyczno- ruchowych kształtujących ogólną sprawność ruchową.

  7. W dalszym ciągu będziemy rozwijać sprawność manualną, motorykę ręki wiodącej (rysowanie po linii, dokładne zapełnianie płaszczyzny kolorem. Doskonalić będziemy posługiwanie się narzędziem pisarskim i nożyczkami. Będziemy również wzbogacać doświadczenia plastyczne rozwijać kreatywność, pomysłowość i wyobraźnię.  Doskonalić będziemy umiejętności matematyczne
    w aspekcie umiejętności przeliczania, porównywania, określanie położenia w odniesieniu do innych przedmiotów, klasyfikowania figur geometrycznych, kodowania.

 

Psotne zajączki” –  wiersz Joanny Myślińskiej.  

Wielkanocny raz zajączek schował, zamiast dać do rączek,

słodkie jajka i pisanki oraz inne niespodzianki.

Teraz dzieci ich szukają i w kąt każdy zaglądają.

Bo Wielkanoc bez jajeczek jest jak tort, co nie ma świeczek.

 

 

Pisanki, kraszanki” – piosenka A. Bayer.

Pisanki, kraszanki kolorowe jajka,

w koszyku tu siedzą to nie żadna bajka.

Pięknie się rumienią jak dziewczyna młoda,

jak soczyste jabłka, czerwona jagoda

Ref: Hej! Hej! Jajka malowane.

Hej! Hej! i kiełbasy wianek.

Pisanki, kraszanki wielkie świętowanie,

kto więcej jaj zbije, ten więcej dostanie.

Temu więcej szczęścia w calusieńkim roku,

zdrowia i pieniędzy i przyjaciół wokół.

Ref: Hej! Hej! Jajka malowane…

 

 

 

Please follow and like us: