Założenia wychowawczo-dydaktyczne na czerwiec

 

 

 

  1. Będziemy kształtować świadomość istnienia praw i obowiązków dzieci.

  2. Poznamy zwyczaje i zabawy rówieśników z innych stron świata. Zapoznamy się ze sposobami spędzania wolnego czasu
    i właściwościami mydła, zasadą powstawania baniek mydlanych w zabawach badawczych. Będziemy rozwijać umiejętności kulturalnego komunikowania się w trakcie zabaw w zespole.

  3. Wzbogacimy słownik o nazwy środków komunikacji lądowej, morskiej, powietrznej. Rozbudzimy ciekawość poznawania różnych zakątków świata. Poznamy zwierzęta egzotyczne, instrumenty muzyczne posłuchamy muzyki z różnych stron świata.

  4. Dowiemy się co to ,,koło ratunkowe” oraz jakie przedmioty oraz ubrania należy zabrać w zależności od celu podróży. Zapoznamy się z zasadami zachowania ostrożności w kontaktach z nieznajomi. Będziemy nabywać umiejętności przewidywania zagrożeń i unikania ich np.: w kontakcie ze zwierzętami, nieznajomymi.

  5. Porozmawiamy o zasadach bezpiecznego odpoczywania podczas pobytu nad wodą, w górach na placach zabaw.

  6. Kształtować będziemy umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Doskonalić będziemy informacje dotyczące adresów zamieszkania. Zapoznamy się z pojęciem „pojazd uprzywilejowany”. Zapoznamy się ze służbami ratunkowymi i odpowiednimi numerami telefonów.

  7. Będziemy obserwować warunki pogodowe, dowiemy się jak chronić ciało przed upałem. Będziemy kształtować przyjazny stosunek do świata przyrody. Utrwalimy zasady szanowania i nie niszczenia roślin.

  8. Podczas słuchania utworów literackich poszerzymy doświadczenia językowe, rozwiniemy percepcję słuchową oraz umiejętność uważnego słuchania.

  9. W zakresie kształtowania pojęć matematycznych będziemy doskonalić umiejętności liczenia od 1-6, tworzyć zbiory, porównywać ilości elementów, segregować, doskonalić koncentrację uwagi podczas zabawy z kodowaniem. W różnych działaniach plastycznych rozwiniemy kreatywność, motorykę małą oraz pomysłowość i wyobraźnię. Będziemy wyrażać radość z uczestnictwa w zabawach ruchowo -muzycznych.

 

Wiersz: „Śmieją się dzieci”

autor: Anna Bayer

Na całym świecie

śmieją się dzieci,

kiedy szczęśliwe są.

Kiedy się bawią,

śpiewają, tańczą

i kiedy mają

bezpieczny dom.

Piosenka: „Zabawy ze słońcem”

sł. Dorota Kluska, muz. Andrzej Zagajewski

Wcześnie rano słońce wstało: heja, ho!

I dzień dobry powitało – to jest to!

Swe promienie wypuściło: ha, ha, ha!

Doskonały humor dzisiaj chyba ma!

Chce się słońce bawić z nami: heja, ho!

Zakręciło promieniami – to jest to!

Wypuściło je na nowo: ha, ha, ha!

Wielką radość z tej zabawy chyba ma!

Niezły ubaw słońce miało: heja, ho,

gdy warkocze zaplatało – to jest to!

Poplątało swe promienie: ha, ha, ha!

No i teraz mały kłopot chyba ma!

Gdy odpocząć słońce chciało: ho, ho, ho,

swe promienie rozplątało – to jest to!

Gdzieś przy chmurce przystanęło: cicho sza,

bo słoneczko właśnie drzemkę chyba ma.

Please follow and like us: