Nasze założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień:
-
poznanie i nazywanie oznak zimy;
-
tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych
-
kształtowanie umiejętności odróżniania fałszu od prawdy:
-
nabywanie umiejętności uważnego uczestnictwa w zajęciach;
-
rozwijanie słuchu i poczucia rytmu;
-
umiejętnoścí tańca krokiem dostawnym;
-
wyzwalanie ekspresji twórczej;
-
zdobywanie nowych doświadczeń plastyczno‐technicznych;
-
uświadamianie konieczności pomocy zwierzętom leśnym podczas zimy;
-
kształtowanie umiejętności bycia dobrym poprzez dokarmianie zwierząt zimą;
-
umiejętnoścí wyrażania uczuć;
-
uwrażliwianie na potrzeby zwierząt zimą;
-
rozwijanie umiejętności przeliczania;
-
zapoznanie z instrumentem perkusyjnym
-
rozwijanie muzycznych zdolności twórczych; wyrabianie wrażliwości muzycznej;
-
utrwalanie podstawowych kolorów;
-
określanie sposobów wyrażania miłości;
-
kształtowanie umiejętności pomagania w porządkach domowych;
-
czekanie na swoją kolej podczas rozmowy;
-
zapoznanie z zawodem i pracą listonosza;
-
określanie sytuacji / okazji, kiedy można wysłać kartkę z życzeniami;
-
nabywanie umiejętności składania życzeń;
-
przygotowanie do pomagania bliskim podczas prac domowych;
-
czerpanie przyjemności z obdarowywania prezentami;
-
odczytywanie sygnałów niewerbalnych – ton głosu, gesty, wyraz twarzy jako podstawa do rozpoznawania emocji;
-
nazywanie emocji; budowanie emocjonalnego kontaktu z najbliższymi;
-
przybliżenie wiadomości o życiu i postaci Mikołaja;
-
utrwalanie nazw części ciała;
-
przeliczanie w dostępnym zakresie;
-
składanie obrazka z części;
-
śpiewanie piosenek świątecznych umiarkowanym głosem;
-
zapoznanie ze zwyczajami związanymi z Bożym Narodzeniem;
Piosenka:
”Mikołaj jedzie samochodem”
Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem
Bo gdzieś zgubił saneczki
W tę mroźną pogodę.
Ref: Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2
Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku
A prezenty dziś wiezie
Dzieciom w bagażniku.
Ref: Hu hu ha, tra la la
Co to za Mikołaj /x2