Założenia dydaktyczno-wychowawcze na luty

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na luty

  1. Utrwalenie cyfr od 0 do 8;
  2. Utrwalenie znaków matematycznych : +, -, =;
  3. Wprowadzenie liter „n, N” i „g, G”;
  4. Utrwalenie pojęć: litera, głoska, samogłoska, spółgłoska oraz sylaba.
  5.  Utrwalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych figur geometrycznych;
  6. Utrwalanie oraz wzbogacanie wiadomości dzieci o życiu ludzi i zwierząt na dalekiej północy;
  7. Zapoznanie z pojęciem : Układ Słoneczny oraz poznanie nazw planet;
  8. Zapoznanie z postacią Mikołaja Kopernika;
  9. Zapoznanie dzieci z środowiskiem przyrodniczym – sawanna oraz zwierzętami zamieszkującymi w niej.

 

Wiersz Doroty Kossakowskiej  „Zwierzęta egzotyczne”.

Szyja długa, mała głowa,
to żyrafy jest połowa.
Sprytnie liście zrywa z drzewa,
nawet kiedy jest ulewa.
Słoń ogromny idzie drogą,
Przytupuje dużą nogą.
Długą trąbę trzyma w górze.
Co zobaczy dziś na chmurze?
Hipopotam leży w wodzie,
w jasnym słońcu się wygrzewa.
Rozmarzony, zamyślony,
wciąż ogląda wielkie drzewa.
Piękna grzywa, wzrok poważny,
król lew bardzo jest odważny.
Kiedy idzie zapolować,
to gazela ma się schować.
Małpy figlują i baraszkują,
z drzewa na drzewa skaczą.
Biegają, krzyczą oraz małpują
tego, kogo zobaczą.
Zwinny i szybki jak błyskawica,
Trasę szybko pokona.
Dobry myśliwy i obserwator,
tygrys i jego żona.
Piosenka „Bałwan Pan”
Bałwan, bałwan w kapeluszu,
bałwan, bałwan nie ma uszu.
Dwa węgielki zamiast oczu,
stara miotła sterczy z boku.
Ref.
Wesoła to zabawa
ze śniegu kulę mam.
Jedna, druga, trzecia,
gotowy bałwan Pan.
Miotła, miotła drogi Panie
uzupełnia twe ubranie,
elegancki biały frak
doda szyku i to jak.
Ref.
Wesoła to zabawa
ze śniegu kulę mam.
Jedna, druga, trzecia,
gotowy bałwan Pan.