1.Zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry.
2.Poznanie naturalnych zasobów ziemi.
3.Zapoznanie z budową wulkanu oraz procesami zachodzącymi w nim.
4.Poznanie pojęć: kosmos, układ słoneczny, planety.
5.Poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi.
6.Wprowadzenie liter : n,N; w,W; p,P. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej.
7.Poznanie liczby 10. Liczenie w zakresie 10. Doskonalenie umiejętności matematycznych, w tym-kodowanie.
8.Wprowadzenie pojęcia „rytmu”; rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów.
9.Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych.
10.Utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych; kształtowanie umiejętności wyrażania emocji.
11.Wspomaganie rozwoju społecznego. Rozwijanie kreatywności i wyobrażni.
12.Zachęcanie do ekspresji twórczej: plastycznej oraz muzycznej.
WIERSZ „KONCERTOWE ABC”
Kiedy dźwięczą instrumenty,
milczę zawsze jak zaklęty.
Słysząc brzmienie saksofonu,
nie korzystam z telefonu.
Trębacz swą solówkę gra?
W słuch zamieniam się raz dwa.
Za to skrzypce z kontrabasem
mogą mnie rozproszyć czasem.
Słucham wtedy jednym uchem
(zawsze potem czując skruchę).
Jednak gdy usłyszę flet,
znów uważny jestem wnet.
Kiedy jest już po koncercie,
wtedy się bezkarnie kręcę.
PIOSENKA „KOSMICZNY TANIEC”
Kosmos to scena, a na tej scenie
tańczą planety. Trwa przedstawienie.
Osiem z nich tworzy Układ Słoneczny.
Ziemia wiruje krokiem tanecznym.
Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia
to dom dla zwierząt, roślin i ludzi.
W całym kosmosie lepszego nie ma (2x).
Tutaj co rano, tutaj co rano Słońce nas budzi.
Merkury, Wenus, a za nią Ziemia,
Mars, olbrzym Jowisz, Saturn w pierścieniach,
Uran, niebieski Neptun na końcu
wciąż krążą w tańcu swym wokół Słońca.
Ref.: Glob nasz błękitny, planeta Ziemia…
A wokół Ziemi jak baletnica
toczy się srebrna kula Księżyca.
Choć czasem możesz dostrzec w oddali
tylko część jego- jasny rogalik.
Ref.: Glob nasz błękitny planeta Ziemia…