Główne założenia wychowawczo-dydaktyczne na kwiecień

Główne założenia wychowawczo- dydaktyczne na kwiecień

1.Poznamy drukowane i pisane litery : ,,ł”, ,,Ł”, ,,z”, ,,Z”.

2.Wzbogacimy wiedzę na temat tradycji związanych z Wielkanocą.

3.Utrwalimy liczebniki porządkowe.

4.Będziemydoskonalić umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami.

5.Wzbogacimy wiedzę na temat życia zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzących od zwierząt.

6.Poznamy nową technikę- malowanie farbą mydlaną.

7.Będziemy doskonalić umiejętności współpracy w grupie.

8.Będziemy kształtować postawy proekologiczne.

 

,,Wielkanoc”  D. Kossakowska

Wielkanocny stół już przygotowany.

Na nim pisanki i baranek lukrowany.

Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,

kiełbasa i żurek na pewno też będzie.

Baba wielkanocna duża i pachnąca

i owies zielony ,co pędzi do słońca.

W koszyczku święconka i bazie w wazonie

W świąteczny bukiet ułożone.

 

,,Wiosna” J. Woźniewski , D. Kossakowski

 

1.Zieleń trawy, błękit nieba,

żółte słońce w górze świeci.

Cieszą się już wszystkie ptaki,

kwiaty oraz małe dzieci.

 

Ref. To wiosna, to wiosna, to wiosna.

Czaruje na łące.

To wiosna, to wiosna, to wiosna.

Łapie promienie gorące.

 

2.Ciepły deszczyk dzisiaj pada,

będą pięknie rosły kwiaty.

Cieszą się już wróble szare,

oraz wszystkie leśne skrzaty.

 

Ref. To wiosna, to wiosna…