- Poznamy nowe wartości: dociekliwość i szczerość.
- Dowiemy się, jakie mamy zmysły i jak się nazywają reprezentujące je narządy.
- Poznamy części ciała i nazwy wybranych organów.
- Poszerzymy wiadomości na temat funkcjonowania organizmu.
- Będziemy uważnie obserwowali nasze ciało i odczytywali jego sygnały.
- Poznamy funkcje i zastosowanie różnych okularów.
- Zdobędziemy wiedzę na temat elementów tworzących Układ Słoneczny.
- Poznamy właściwości magnesu.
- Zapoznamy się z zawodem astronauty.
- Będziemy obserwować zjawiska zwiastujące zmianę pory roku.
- Poznamy cechy marcowej pogody.
- Wzbogacimy wiadomości na temat wiosny.
- Poznamy cechy krajobrazu wiejskiego.
- Dowiemy się, jakie zwierzęta żyją na wsi.
- Nauczymy się na pamięć wiersza „Wiosna” i piosenki „Zielone ufoludki”.
„Wiosna”
Urszula Machcińska
Przyszła wiosna
Lekka, zwiewna.
Jak wygląda?
Jak królewna!
Ma na głowie
Z kwiatów wianek:
Z mleczy, chabrów
I sasanek.
Suknia piękna
Niby z bajki,
Cała w niezapominajki.
Nad nią krążą
Liczne ptaki:
Jaskółeczki,
Kosy, szpaki.
I skowronek
Pięknie śpiewa,
Tańczą pszczoły,
Szumią drzewa.
Wiosno ciepła
I zielona,
Chodź tu do nas!
Chodź tu do nas!
Zostań z nami
Aż do lata,
Wiosno złotem
Piegowata!!!
Zielone ufoludki
sł. Anna Rżysko-Jamrozik, muz. Wiesław Kowalewski
Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
nawet do UFO listy pisze.
Wreszcie zasłużył na nagrodę
i latający ujrzał spodek,
bo wylądował dziś w ogródku
pojazd zielonych ufoludków.
Ref.: Zielone włosy, zielone butki,
całe zielone są ufoludki. (x2)
Kot na ich widok zaraz zmyka,
dziwnego boi się ludzika.
Pies szybko przykrył nos ogonem,
– Może to gryzie to zielone?
A czym się żywi śmieszny tworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
zjadły, wypiły, odleciały.
Ref.: Zielone włosy, zielone butki,
całe zielone są ufoludki. (x2)