Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne Luty

  1. Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „b, B, n, N”, doskonalenie słuchu fonetycznego.
  2. Doskonalenie umiejętności rytmizowania tekstu oraz śpiewu poznanej piosenki
  3. Poznawanie właściwości śniegu.
  4. Doskonalenie umiejętności porządkowania cyfr od najmniejszej do największej i od największej do najmniejszej.
  5. Doskonalenie syntezy słuchowej wyrazów.
  6. Zachęcanie do codziennych spacerów jako sposobu na hartowanie organizmu.
  7. Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych (wypowiedzi nt. dinozaurów).
  8. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała – doskonalenie równowagi i koordynacji ruchowe.
  9. Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i segregowania figur według wielkości, kształtu i koloru.

Wiersz „Bałwan” Doroty Kossakowskiej

Wyszły dzieci na podwórze,
zobaczyły zaspy duże.
Zanim z pracy wróci mama,
ulepimy dziś bałwana.
Pierwsza kula jest największa.
Druga będzie trochę mniejsza.
Trzecia mała tak jak głowa,
cała postać już gotowa.
Oczy, buzia, nos czerwony,
i guziczek przyklejony.
Pierwszy, drugi, no i trzeci.
Bardzo ładnie drogie dzieci.
Teraz rózgę daj do ręki,
a na głowę garnek wielki.
Żeby bałwan był wesoły,
tak jak dzieci z naszej szkoły.

 

Piosenka „Bałwan” Doroty Kossakowskiej, muzyka Mirosław Krysztopa

Kiedy zima jest na dworze,
płatki śniegu lecą z nieba.
Grubą czapkę, rękawice,
ciepłe buty włożyć trzeba.

Ref: Mroźna zima nas zaprasza.
Można lepić dziś bałwana.
Można bawić się wesoło,
zrobić śniegowego pana.

Utoczymy zaraz kule.
Jedną małą i dwie duże.
Ma już oczy, nos, kapelusz,
starą miotłę trzyma w górze.

Ref:Mroźna zima…

Stoi bałwan na podwórku.
Uśmiech ma na swojej twarzy.
Ktoś powinien go odwiedzić,
bałwan ciągle o tym marzy.