ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE WRZESIEŃ 2022

WE WRZEŚNIU:

  • przypomnimy swoje imiona, poznamy nowych kolegów w naszej grupie
  • określimy, a potem będziemy przestrzegać reguły i zasady obowiązujące w przedszkolu
  • utrwalimy pojęcia dotyczące wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy
  • poznamy nazwy zawodów osób pracujących w przedszkolu, utrwalimy wiedzę o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych
  • przypomnimy sobie sposoby kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
  • poszerzymy swoje słownictwo opisując i określając cechy koleżanek i kolegów
  • rozwiniemy wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze
  • poznamy sposoby bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
  • poznamy wybrane znaki drogowe, rozwiniemy umiejętność klasyfikacji
  • utrwalimy nazwy i kształty figur geometrycznych

 

PIOSENKA p.t. „PRZEDSZKOLE  DRUGI  DOM”

Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie.

Ref. Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem.

A po spacerze w sali wesoło bawię się.

Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam.

 Przedszkole domem drugim jest.

Czasem rano trudno mi wstać, chciałoby się leżeć i spać.

Lecz na mnie auto czeka i miś, w co będziemy bawić się dziś?

Ref. Ja chodzę tam co dzień …………………………..

Zamiast mamy panią tu mam, bardzo dużo wierszyków znam.

Śpiewam i tańczę, wesoło mi, i tak płyną przedszkolne dni.

Ref. Ja chodzę tam co dzień ………………………….

 

WIERSZ p.t. „ŚWIATŁA SYGNALIZATORA”

 Ustawiamy się gęsiego, łapiemy jeden drugiego.

Wołamy głośno: uuuu! I pociąg rusza: ciuch, ciuch …

Światło zielone! Idziemy …. Światło czerwone! Stajemy !

Zielone ….. czerwone …… zielone …… czerwone ……

Wszyscy tworzymy stonogę i dalej ruszamy w drogę.

Jeden krok do przodu i stajemy znowu.

A teraz , stojąc gęsiego, łapiemy jeden drugiego.

I razem siadamy, sąsiada puszczamy, sąsiada puszczamy.

 

Please follow and like us: