WE WRZEŚNIU:
- przypomnimy swoje imiona, poznamy nowych kolegów w naszej grupie
- określimy, a potem będziemy przestrzegać reguły i zasady obowiązujące w przedszkolu
- utrwalimy pojęcia dotyczące wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy
- poznamy nazwy zawodów osób pracujących w przedszkolu, utrwalimy wiedzę o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych
- przypomnimy sobie sposoby kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc
- poszerzymy swoje słownictwo opisując i określając cechy koleżanek i kolegów
- rozwiniemy wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze
- poznamy sposoby bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię
- poznamy wybrane znaki drogowe, rozwiniemy umiejętność klasyfikacji
- utrwalimy nazwy i kształty figur geometrycznych
PIOSENKA p.t. „PRZEDSZKOLE DRUGI DOM”
Gdy dzień wstaje i wita świat, ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się, do przedszkola prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem.
A po spacerze w sali wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam, nie jestem nigdy sam.
Przedszkole domem drugim jest.
Czasem rano trudno mi wstać, chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka i miś, w co będziemy bawić się dziś?
Ref. Ja chodzę tam co dzień …………………………..
Zamiast mamy panią tu mam, bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi, i tak płyną przedszkolne dni.
Ref. Ja chodzę tam co dzień ………………………….
WIERSZ p.t. „ŚWIATŁA SYGNALIZATORA”
Ustawiamy się gęsiego, łapiemy jeden drugiego.
Wołamy głośno: uuuu! I pociąg rusza: ciuch, ciuch …
Światło zielone! Idziemy …. Światło czerwone! Stajemy !
Zielone ….. czerwone …… zielone …… czerwone ……
Wszyscy tworzymy stonogę i dalej ruszamy w drogę.
Jeden krok do przodu i stajemy znowu.
A teraz , stojąc gęsiego, łapiemy jeden drugiego.
I razem siadamy, sąsiada puszczamy, sąsiada puszczamy.