ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE PAŹDZIERNIK

W  PAŹDZIERNIKU:

  • poznamy oznaki jesieni występujące w przyrodzie
  • połączymy pojęcia – dobry, zły z kolorami tworząc sytuacje sprzyjające dostrzeganiu piękna przyrody i jej darów jesienią
  • będziemy rozpoznawać wygląd, smak, kolor owoców i warzyw – poznamy ich znaczenie dla zdrowia
  • postaramy się wykorzystać wybrane owoce i warzywa jako materiał do prac plastycznych, rozwijając pomysłowość i wyobraźnię
  • poznamy znaczenie zwrotu „ubierać się na cebulkę”
  • poszerzymy wiadomości dotyczące zwierząt leśnych, poznamy znaczenie empatii jako ważnej wartości
  • nabędziemy umiejętność posługiwania się określeniami – wysoki, niski, wyższy, niższy, wysoko, nisko
  • poznamy i utrwalimy nazwy figur geometrycznych – koło, trójkąt, kwadrat – będziemy wyszukiwać kształt koła w środowisku przyrodniczym
  • będziemy muzykować z użyciem darów jesieni – kasztanów, żołędzi

 

PIOSENKA p.t.”KOLCZASTY  JEŻ”

A w ogrodzie jeżyk śpi, zbudź się, jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci, bo mnie będziesz kłuć.

Ref. Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma.

To każde z dzieci lubi go jak ja.

Mój jeżyku, odwiedź nas, do przedszkola śpiesz.

Był już kotek gościem raz, może być i jeż.

Ref. Chociaż na grzbiecie jeżyk kolce ma.

To każde z dzieci lubi go jak ja.

 

WIERSZ p.t. „KASZTANY  Z  KOSZA”

Idzie jesień po lesie, kosz kasztanów pełen ma.

W koszu dary tu niesie, wszystkim nam kasztany da.

Te kasztany okrąglutkie, ułożymy na dywanie.

Oj, ciekawe jaki obraz z tych kasztanów nam powstanie.