W PAŹDZIERNIKU:
- poznamy nazwy niektórych drzew owocowych, rozwiniemy umiejętność klasyfikacji, tworzenia zbiorów, odwzorowywania oraz przeliczania
- poszerzymy wiedzę o owocach dojrzewających jesienią
- będziemy rozpoznawać jadalne części roślin, odróżniać, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią rozwijając ciekawość poznawczą
- dowiemy się dlaczego warto jeść warzywa i owoce, poznamy ich właściwości odżywcze
- utrwalimy informację o skarbach jesieni, zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią, będziemy odróżniać środowisko parku i lasu
- utrwalimy wiadomości o deszczowej, jesiennej pogodzie oraz o tym, skąd się biorą kałuże
5 – latki
- zdobędziemy umiejętność wysłuchiwania głosek w nagłosie
- będziemy rozwijać słuch fonematyczny – dokonywać analizy sylabowej, określać głoski w nagłosie
- będziemy rozpoznawać kształt liter: o, O, a, A, i, I, e,E
- rozpoznamy cyfry: 1, 2, 3 rozumiejąc aspekt kardynalny i porządkowy liczb
PIOSENKA p.t. „JESIENNA WYLICZANKA”
Co tam w koszu niesie dla nas Pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy, pyszne jabłka zaraz zjemy!
Ref. Pysznych jabłek w koszu wiele, zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, pyszne jabłka zjadasz ty!
Co tam w koszu niesie dla nas Pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy, pyszne gruszki zaraz zjemy!
Ref. Pysznych gruszek w koszu wiele, zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, pyszną gruszkę zjadasz ty!
Co tam w koszu niesie dla nas Pani Jesień?
Wiemy, wiemy dobrze wiemy, pyszne śliwki zaraz zjemy!
Ref. Pysznych śliwek w koszu wiele, zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, pyszną śliwkę zjadasz ty!
WIERSZ p.t. „JEDZIE ROWEREK NA SPACEREK”
Jedzie rowerek na spacerek wiezie marchew, por, koperek,
seler, groszek i pietruszkę oraz korniszonków puszkę.
Po wertepach gna rowerek, skaczą: marchew, por, koperek,
seler, groszek i pietruszka oraz korniszonków puszka.
Nagle …….
W dziurę wpadł rowerek! Zgubił marchew, por, koperek,
seler, groszek i pietruszkę oraz korniszonków puszkę!