W PAŹDZIERNIKU:
- poznamy owoce, które dojrzewają jesienią, ich cechy, nazwy niektórych drzew owocowych
- poznamy litery: o, O, a, A, i, I, e, E
- poznamy cyfry: 1, 2, 3
- będziemy rozwijać słuch fonemowy poprzez analizę sylabową, określanie głosek w nagłosie
- poznamy niektóre właściwości warzyw oraz ich części jadalne, rozróżnimy te które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, będziemy rozpoznawać i nazywać ich części: skórka, pestki, miąższ
- utrwalimy informacje o skarbach jesieni, o jesiennych zmianach w przyrodzie, postaramy się odróżnić środowisko parku i lasu
- przypomnimy sobie wiadomości o deszczowej, jesiennej pogodzie, o tym skąd się biorą kałuże, poznamy niektóre właściwości wody
- będziemy tworzyć zbiory, doskonalić umiejętności przeliczania, odwzorowywania, klasyfikowania według określonych cech
PIOSENKA p.t. „JESIEŃ W SŁOIKU”
Dojrzewały w sadzie gruszki, śliwki, jabłka i porzeczki.
Słońce im barwiło brzuszki. Teraz proszę do siateczki!
Ref. W kuchni z mamą fiku – miku!
Jesień zamknę dziś w słoiku.
W kompociku i dżemiku.
W słodziutkim słoiku.
Czeka dynia i kabaczek, pomidorek i papryka.
Zaraz wszystkie was wypatrzę. Zapraszamy do słoika!
Ref. W kuchni z mamą …………..
Tyle słojów nie do wiary, pod ciężarem półka gnie się.
To nie bajka, to nie czary. Do spiżarni przyszła jesień!
Ref. W kuchni z mamą ……….
WIERSZ p.t. „POMIDOR”
Pan pomidor wlazł na tyczkę i przedrzeźnia ogrodniczkę.
Jak pan może, Panie pomidorze?!
Oburzyło to fasolę: a ja Panu nie pozwolę.
Jak pan może, Panie pomidorze?!
Groch zzieleniał a z ze złości: że też nie wstyd jest waszmości.
Jak pan może, Panie pomidorze?!
Rzepa także go zagadnie: fe niedobrze, fe nieładnie.
Jak pan może, Panie pomidorze?!
Rozgniewały się warzywa, pan już nadużywa.
Jak pan może, Panie pomidorze?!
Pan pomidor zawstydzony, cały zrobił się czerwony.
I spadł wprost ze swojej tyczki do koszyczka ogrodniczki.