W KWIETNIU:
- poznamy kształt litery f, F, ł, Ł drukowanej i pisanej, będziemy przeprowadzać ćwiczenia analizy słuchowej, ćwiczenia grafomotoryczne, wypowiadanie się pełnym zdaniem
- będziemy doskonalić umiejętności matematyczne w aspekcie miarowym umiejętności przeliczania, porównywania, określania położenia w odniesieniu do innych przedmiotów, klasyfikowania figur geometrycznych, kodowania
- poszerzymy wiadomości na temat życia i pracy na wsi, odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
- zapoznamy się z domami zwierząt w gospodarstwie oraz nazwiemy poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i ptasich
- utrwalimy pojęcia „globus”, „ekolog”, „planeta Ziemia”, „deszczówka” oraz kształtować będziemy zachowania proekologiczne, nawyk oszczędzania wody i budować poczucie odpowiedzialności za naszą planetą, będziemy obchodzić Dzień Ziemi
- poznamy sposoby pomagania owadom, poznamy nazwy kwiatów wiosennych i mieszkańców łąki
- przypomnimy sobie adres zamieszkania oraz komu możemy go podać, nazwy zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych, utrwalimy umiejętności wzywania pomocy;
- przeprowadzimy zabawy badawcze m. in. odciskając palce i porównując układ swoich linii papilarnych, stworzymy własną pianę oraz wyciągniemy wnioski z przeprowadzonych zabaw
- w dalszym ciągu będziemy rozwijać sprawność manualną, motorykę małą, dużą, wrażliwość muzyczną
WIERSZ p.t. „POJEMNIKI”
Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy! Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy.
Co to takiego? Szklane butelki, stłuczony spodek i słoik wielki.
Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy, aż od tych dźwięków dostaję dreszczy.
Co się ukryło w tym pojemniku?
Tubki i kubki, tuzin guzików, stary abażur … wszystko z plastiku.
Trzeci pojemnik szumi, szeleści, muszę zobaczyć co się w nim mieści.
Karton po butach, notesik w kwiatki i zabazgrany blok bez okładki.
Sterta czasopism, stosik folderów, bilet do kina … wszystko z papieru.
Trzy pojemniki w kolorach tęczy, każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy.
O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha, może coś uda mi się podsłuchać.
PIOSENKA p.t. „WIOSNA NA ŁĄCE’
Cyk–cyk! Kto tu cyka? To piosenka jest świerszczyka.
Szuszu–szuszu – szumi trawa. Tak mu trawa bije brawa!
Ref.: Wiosna, wiosna na łące! Będzie przyjęcie i koncert!
Wiosna, wiosna na łące! Będzie przyjęcie pachnące!
Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka? Pszczoła osę dziś spotyka.
Razem z kwiatka się napiły. Nie będziemy się kłóciły!
Ref.: Wiosna, wiosna …
Kum! Kum! Kto tu skacze? Pani Żaba, nie inaczej!
Zaraz wskoczy do bajora, będzie śpiewać do wieczora.
Ref.: Wiosna, wiosna…
Mig–mig – na skrzydełkach miga kolorowa mgiełka.
To motyle dokazują i nektarem się częstują.
Ref.: Wiosna, wiosna…
Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki. Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki.
Tu się wszyscy spotykają, tutaj kwiatki zapylają.