ZAŁOŻENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE KWIECIEŃ 2025

W  KWIETNIU:

  • poznamy kształt litery f, F, ł, Ł drukowanej i pisanej, będziemy przeprowadzać ćwiczenia analizy słuchowej, ćwiczenia grafomotoryczne, wypowiadanie się pełnym zdaniem
  • będziemy doskonalić umiejętności matematyczne w aspekcie miarowym umiejętności przeliczania, porównywania, określania położenia w odniesieniu do innych przedmiotów, klasyfikowania figur geometrycznych, kodowania
  • poszerzymy wiadomości na temat życia i pracy na wsi, odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
  • zapoznamy się z domami zwierząt w gospodarstwie oraz nazwiemy poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i ptasich
  • utrwalimy pojęcia „globus”, „ekolog”, „planeta Ziemia”, „deszczówka” oraz kształtować będziemy zachowania proekologiczne, nawyk oszczędzania wody i budować poczucie odpowiedzialności za naszą planetą, będziemy obchodzić Dzień Ziemi
  • poznamy sposoby pomagania owadom, poznamy nazwy kwiatów wiosennych i mieszkańców łąki
  • przypomnimy sobie adres zamieszkania oraz komu możemy go podać, nazwy zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych, utrwalimy umiejętności wzywania pomocy;
  • przeprowadzimy zabawy badawcze m. in. odciskając palce i porównując układ swoich linii papilarnych, stworzymy własną pianę oraz wyciągniemy wnioski z przeprowadzonych zabaw
  • w dalszym ciągu będziemy rozwijać sprawność manualną, motorykę małą, dużą, wrażliwość muzyczną

 

WIERSZ p.t. „POJEMNIKI”

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy! Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy.

Co to takiego? Szklane butelki, stłuczony spodek i słoik wielki.

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy, aż od tych dźwięków dostaję dreszczy.

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików, stary abażur … wszystko z plastiku.

Trzeci pojemnik szumi, szeleści, muszę zobaczyć co się w nim mieści.

Karton po butach, notesik w kwiatki i zabazgrany blok bez okładki.

Sterta czasopism, stosik folderów, bilet do kina … wszystko z papieru.

Trzy pojemniki w kolorach tęczy, każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy.

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha, może coś uda mi się podsłuchać.

 

PIOSENKA p.t.  „WIOSNA NA ŁĄCE’

Cyk–cyk!  Kto tu cyka? To piosenka jest świerszczyka.

Szuszu–szuszu – szumi trawa. Tak mu trawa bije brawa!

Ref.: Wiosna, wiosna na łące! Będzie przyjęcie i koncert!

Wiosna, wiosna na łące! Będzie przyjęcie pachnące!

Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka? Pszczoła osę dziś spotyka.

Razem z kwiatka się napiły. Nie będziemy się kłóciły!

Ref.: Wiosna, wiosna …

Kum! Kum! Kto tu skacze? Pani Żaba, nie inaczej!

Zaraz wskoczy do bajora, będzie śpiewać do wieczora.

Ref.: Wiosna, wiosna…

Mig–mig – na skrzydełkach miga kolorowa mgiełka.

To motyle dokazują i nektarem się częstują.

Ref.: Wiosna, wiosna…

Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki. Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki.

Tu się wszyscy spotykają, tutaj kwiatki zapylają.

 

Please follow and like us: