W GRUDNIU:
- poznamy zawód listonosza, wyrobimy w sobie postawę szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach
- obejrzymy różne telefony – stare i współczesne, poznamy ich funkcje
- poznamy różne sposoby przekazywania wiadomości – utrwalimy numer alarmowy 112
- utrwalimy pojęcia: duży i mały, będziemy różnicować przedmioty ze względu na wielkość
- poznamy sposoby ochrony przed zimnem oraz zasady bezpiecznej zabawy, będziemy rozpoznawać i nazywać części odzieży
- opiszemy cechy zimowego krajobrazu oraz pierwsze oznaki nadchodzącej zimy
- poznamy wybrane tradycje i zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem, potrawy charakterystyczne dla wieczerzy wigilijnej, historię stajenki i szopki bożonarodzeniowej
- poznamy postać Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów
- rozbudzimy w sobie nastrój radosnego oczekiwania na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia m.in. poprzez wspólne śpiewanie kolęd
- utrwalimy nazwy figur geometrycznych – będziemy je odróżniać i nazywać
5 – latki
- będziemy doskonalić słuch fonematyczny
- rozpoznamy kształt liter: k, K, r, R,
- będziemy rozpoznawać i nazywać cyfrę 6
PIOSENKA p.t. „CHOINECZKA”
Na gałązkach choineczki powiesimy cukiereczki.
Kolorowych bombek kilka, złotą gwiazdkę i motylka.
A po chwili moi mili wszyscy będą się cieszyli.
Błysną lampki kolorowe, no i drzewko już gotowe!
WIERSZ p.t. „CHOINKA”
Już choinka jest ubrana, kolorami błyszczy z dala.
Na niej bombki, ptaszki, gwiazdy, dwa łańcuchy – piękny każdy.
Krótki łańcuch jest z lampkami, a ten długi z kółeczkami.
Dzieci same go zrobiły, na gałązkach powiesiły.
Są bałwanki, całe białe: jeden duży i dwa małe.
Z trzech kul każdy jest zrobiony, sześć guziczków ma zielonych.