Założenia dydaktyczno-wychowawcze na czerwiec

  1. Poznamy znaczenie pojęcia „tolerancja”.
  2. Będziemy rozwijać orientację w przestrzeni.
  3. Poznamy wygląd i nazwy wybranych letnich kwiatów.
  4. Wzbogacimy naszą wiedzę przyrodniczą.
  5. Dowiemy się, jak nazywają się wybrani mieszkańcy łąki i poznamy ich głosy.
  6. Będziemy rozmawiali o pszczołach.
  7. Poznamy znaczenie zaufania na podstawie opowiadania.
  8. Będziemy rozpoznawali elementy świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości.
  9. Poznamy różne sposoby spędzania czasu latem oraz letnie zabawy.
  10. Dowiemy się, jak aktywnie spędzać wolny czas nad morzem.
  11. Poznamy cechy charakterystyczne wybranych krajobrazów: morza, gór, jeziora.
  12. Nauczymy się, jak chronić się przed słońcem.
  13. Dowiemy się, jak się odpowiedzialnie zachowywać podczas wakacji nad morzem.
  14. Nauczymy się na pamięć wiersza „Morze, góry i jeziora” oraz piosenki „Niech żyją wakacje!”.

 

Niech żyją wakacje

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las.
I niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i kajak i skakanka,
będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.

Gorące złote słońce
na ciemno nas opali,
w srebrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las.
I niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 

Morze, góry i jeziora

Mała Ola razem z tatą
Nad Bałtykiem spędza lato.
Choć ją piasek w stopy parzy,
Co dzień bawi się na plaży.

Tomek z mamą wolą góry –
Skalne szczyty ponad chmury
I wędrówki poprzez hale,
Tam gdzie owce i górale.

A ja razem z moim bratem
Na Mazury jadę latem.
Białe żagle i jeziora –
Przygód już nadchodzi pora.