Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

  1. Poznajemy „składniki” marcowej pogody.
  2. Dowiemy się jak dbać o zdrowie na przedwiośniu (witaminy, zdrowe odżywianie, stosowny ubiór).
  3. Założymy w Sali „zielony ogródek” – cebula, rzeżucha, zioła, kwiaty.
  4. Poznamy przyjaciela z za morza – bocian – jego środowisko, cechy charakterystyczne.
  5. Poznamy litery C, c, G, g, J, j.
  6. Poznamy cyfry 8, 9.
  7. Będziemy obserwować zmiany w przyrodzie – (spacery w ogrodzie przedszkolnym) – założymy ogródek.
  8. Weźmiemy udział w Konkursie Piosenki promującej zdrowy styl życia.
PIOSENKA  „Wiosenny walczyk”

 

1. Hej wiosno, wiosenko raz, dwa i trzy.

Z zieloną Panienką zatańcz i ty.

Z wiosennym wietrzykiem tra la lala.

Zatańczymy z Treflinką  i Ty i ja.

 

Ref.  Bal kwiatów, bal kwiatów,

Zabawa trwa,

Bo wiosnę radosną,

Każdy już zna.

 

2. Bo wiosna, wiosenka każdy to wie,

Radosna panienka uśmiecha się.

A ptaszki śpiewają tre le le le,

Z wiosennym słoneczkiem weselmy się.

 

Wiersz  „Marcowa pogoda”

 

W marcu jest jak w garncu, w którym się gotuje.

Kipi, syczy lub bulgocze i woda paruje.

Marcowa pogoda, raz śnieżek, raz grad,

Obłoki wiatr rozwiał i deszczyk też spadł.

 

Słoneczko wyjrzało z za chmury radośnie,

Wysłało promienie ku tęczy i wiośnie.

 

Pogoda marcowa to słońce i deszcz,

Gdy z domu wychodzisz, ciepło ubierz się.

 

Weź parasol, płaszcz, kalosze kiedy pada deszcz,

A gdy śniegiem wnet posypie, palto przyda się.

 

W marcu jak w garncu, w którym się gotuje.

Kipi syczy lub bulgocze i woda paruje.

Please follow and like us: