Kwiecień

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

  1. Dowiemy się, jakie są polskie tradycje ludowe związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych.
  2. Poznamy zwierzątka kojarzone z Wielkanocą.
  3. Zdobędziemy wiedzę o wsi i jej mieszkańcach, nauczymy się odróżniać miasto od wsi.
  4. Poznamy charakterystyczne cechy kotów.
  5. Dowiemy się, co to są emocje, nauczymy się odróżniać emocje pozytywne i negatywne.
  6. Będziemy ćwiczyli radzenie sobie z przykrymi uczuciami.
  7. Poznamy zasady zachowania się w kinie i teatrze. Poszerzymy swoją wiedzę na temat baletu.
  8. Zdobędziemy wiadomości na temat zawodu malarza.
  9. Będziemy ćwiczyli kulturalne zachowanie się przy stole.
  10. Utrwalimy znajomość zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia.
  11. Nauczymy się na pamięć wierszyka „Rysujemy kotka” i piosenki „Była sobie żabka mała”.

 

Rysujemy kotka

Tu kółeczko, tu kółeczko.

Tu małe usteczka.

To o kotku z czarną łatką

krótka jest bajeczka.

Tu wąsiki,

tu ogonek,

uszka dwa.

Małe łapki i pazurki kotek ma.

Była sobie żabka mała

Była sobie żabka mała / re, re, kum, kum

Która mamy nie słuchała / re, re, kum, kum, bęc.

Na spacery wychodziła / re, re, kum, kum.

Innym żabkom się dziwiła / re, re, kum, kum, bęc.

Zjadła żabka siedem muszek / re, re, kum, kum.

I na trawie kładzie brzuszek / re, re, kum, kum, bęc.

Przyszedł bocian niespodzianie / re, re, kum, kum.

Połknął żabkę na śniadanie / re, re, kum, kum, bęc.

Teraz wszystkie żabki płaczą / re, re, kum, kum.

Że jej więcej nie zobaczą / re, re, kum, kum, bęc.

Z tej piosenki morał mamy / re, re, kum, kum.

Trzeba zawsze słuchać mamy / re, re, kum, kum, bęc.